| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2007-08-17 11:16 Tittel: Heklede sĂžlv- og perlesmykker |
|
|
Av og til fÄr jeg merkelige idÚer i hodet mitt. NÄr man sitter der med tynn sÞlvtrÄd, noen rosa og grÄ perler, en heklenÄl og litt dÄrlig arbeidslyst, hva gjÞr man da?
Jeg tenkte jeg skulle hekle meg et armbÄnd, jeg. SÄ det gjorde jeg. Jeg la opp med luftmasker sÄ langt som hÄndleddet mitt er rundt, og sÄ heklet jeg fastmasker, og enda flere fastmasker, og enda litt, til armbÄndet var bredt nok.
Da begynte jeg Ä "sy" med en sÞlvtrÄd som jeg trÊdde perler pÄ. Jeg syns at perlene ble satt litt tett, men jeg kan jo hekle flere og sette pÄ perler i sterkere farger, og mer spredt.
Da armbÄndet var ferdig, fant jeg ut at jeg gjerne skulle hatt et smykke ogsÄ. Der begynte jeg Þverst i halsen, og sÄ felte jeg masker etterhvert som smykket Þkte i lengde. Perlene ble satt pÄ pÄ samme mÄte. Egentlig burde begge arbeidene vÊrt fÎret med svart flÞyel, for de stikker litt, men ikke verre enn at jeg kan bruke dem. Og det gjÞr jeg faktisk ofte.
Det fine med heklede metallsmykker er at man kan trekke litt her og dytte litt der, dersom fasongen ikke er helt som man Ăžnsker.
SÄnn ser de ferdige "kreasjonene" ut:
 _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2007-08-17 12:39 Tittel: |
|
|
Lekkert!!  _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ingrid Stamgjest

Ble Medlem: 24 Apr 2007 Innlegg: 138 Bosted: BĂŠrum
|
Skrevet: 2007-08-17 12:39 Tittel: |
|
|
Stilig. De sÄ liksom sÄ gamle og "klassiske" ut. _________________ Min blogg: http://www.seem.in/blog/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-08-17 13:08 Tittel: |
|
|
De der var bare kjempelekre! _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2007-08-17 15:00 Tittel: |
|
|
De var fine, Droopy!  _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-08-17 16:00 Tittel: |
|
|
Takk, alle! Det var sÄ enkelt Ä lage ogsÄ, at jeg lurer pÄ hvorfor jeg ikke har lagd flere. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: SĂžr-TrĂžndelag
|
Skrevet: 2007-08-17 16:32 Tittel: |
|
|
Kjempeflott! Fikk et som mamma hadde strikket i sommer, men det var litt grovere! Flink du Droopy! _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2007-08-18 00:09 Tittel: |
|
|
Veldig fine!  _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-08-18 22:35 Tittel: |
|
|
Tusen takk! Jeg har ikke prÞvd Ä strikke smykker. Kan hende blir det et forsÞk en gang? _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-08-19 20:35 Tittel: |
|
|
Disse var flotte, Droopy! _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-08-19 22:02 Tittel: |
|
|
Takk for det, Lisbeth! _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Siri K Ny her
Ble Medlem: 29 Mai 2007 Innlegg: 24 Bosted: Oslo
|
Skrevet: 2007-08-29 15:47 Tittel: |
|
|
DÊrsken! (Ja, r-en skal vÊre med pÄ Þstlandsk).
Smykkene var rÄflotte! Jeg tenker meg disse med blÄskjellperler...eller...hm... Synd jeg ikke kan hekle, urk! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-08-30 08:45 Tittel: |
|
|
Takk, Siri K. Da fÄr du lÊre deg, vet du. Det er fort gjort. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|