| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
monamor Kjenning

Ble Medlem: 14 Mar 2007 Innlegg: 83 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-03-16 19:12 Tittel: Lesekroken |
|
|
Har nettopp lest ferdig Eragon. Den var kjempebra, litt Ringenes herre stil. Handler om en gutt som finner et egg, en drage klekkes og eventyret begynner. For den som liker slike bÞker sÄ er den Ä anbefale.
Skal snart kaste meg over nr to i trilogien om Eragon. Bok nr to heter Den eldste.
Ellers hÞrer jeg pÄ Beatles pÄ lydbok nÄr jeg legger meg.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-04-10 21:13 Tittel: |
|
|
Fikk endelig "kreket" meg gjennom "Vita". Interessant historie om 2 barn som utvandrer fra Italia til USA.
"til Ester" av Line Blikstad var derimot lettlest, men veldig sĂŠr.
Holder nÄ pÄ med "Julehustru" av Pirjo Hassinen. Interessant historie om en jente som blir forlatt pÄ en flyplass av moren. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-04-10 21:14 Tittel: |
|
|
JÞss, sÄ masse du leser, Lisbeth. Her er det lesesperre . _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-04-10 21:17 Tittel: |
|
|
| Hanne skrev: | JÞss, sÄ masse du leser, Lisbeth. Her er det lesesperre . |
NÄ var det ikke akkurat sÄ mye utevÊr pÄ FrÞya i pÄsken, sÄ innimellom slagene ble det litt lesing da vet du.  _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-04-10 21:18 Tittel: |
|
|
| Lisbeth skrev: | | Hanne skrev: | JÞss, sÄ masse du leser, Lisbeth. Her er det lesesperre . |
NÄ var det ikke akkurat sÄ mye utevÊr pÄ FrÞya i pÄsken, sÄ innimellom slagene ble det litt lesing da vet du.  |
Ikke sÄ mye bedre vÊr her heller, men...  _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2007-04-10 21:19 Tittel: |
|
|
| Lisbeth skrev: | Fikk endelig "kreket" meg gjennom "Vita". Interessant historie om 2 barn som utvandrer fra Italia til USA.
"til Ester" av Line Blikstad var derimot lettlest, men veldig sĂŠr.
Holder nÄ pÄ med "Julehustru" av Pirjo Hassinen. Interessant historie om en jente som blir forlatt pÄ en flyplass av moren. |
Du imponerere!!!
Holder pÄ med "Stygg" av Constance Briscoe. Selvbiografi om hennes barndom. _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2007-04-11 08:33 Tittel: |
|
|
Jeg leser Clive Cusslers "Gullbuddhaen" pÄ sengen. Det gÄr veldig sakte, for nÄr jeg legger meg, er jeg som regel fryktelig trÞtt. SÄ kommer kanskje nÞstesniken Snuske tuslende for Ä kose, sÄ jeg prioriterer henne, og fÞr jeg vet ordet av det sover jeg. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-04-11 17:29 Tittel: |
|
|
Fikk melding fra biblioteket om at "Predikanten" venter pÄ meg (ei bok altsÄ... ). Det er en svensk krim som en kollega anbefalte. Husker ikke forfatteren...
Gleder meg til ny bok! _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: SĂžr-TrĂžndelag
|
Skrevet: 2007-04-11 20:39 Tittel: |
|
|
| Mrs. Darcy skrev: | Fikk melding fra biblioteket om at "Predikanten" venter pÄ meg (ei bok altsÄ... ). Det er en svensk krim som en kollega anbefalte. Husker ikke forfatteren...
Gleder meg til ny bok! |
Fikk samme beskjed i dag og fikk henta den, gleder meg til ny, "kvalitetssikret" lektyre!  _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-04-12 08:43 Tittel: |
|
|
Etter et par "rare" bÞker er jeg nÄ snart ferdig med "Ved bredden av Crow Lake" av Mary Lawson. Lettlest og fascinerende historie som er godt skrevet.
Den handler om 4 barn som plutselig blir foreldrelÞse i Canadas villmark. Det er et lite samfunn hvor alle naboer kommer med mat i tide og utide, og hvor den ene tragedien avlÞser den andre. De eldre brÞdrene mÄ ta seg av sine yngre sÞstre og mÄ dermed oppgi drÞmmen om utdanning. Dette kan hÞres trist ut, men de klarer seg pÄ hvert sitt vis. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
monamor Kjenning

Ble Medlem: 14 Mar 2007 Innlegg: 83 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-04-12 19:51 Tittel: Lesekroken |
|
|
Ser det er flere krimelskere her inne. Jeg liker Mankell og Elisabeth George veldig godt. Har ogsÄ sansen for PD James.
Akkurat nÄ hÞrer jeg pÄ Sorgenfri av Jo NesbÞ, og er nettopp ferdig med Lille tambur av Kjell Ola Dahl. De er begge to Ä anbefale .
Til deg som leser Mankell sÄ mÄ jeg anbefale Brannvegg. Den er kjempespennende.
Takker for boktips......
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2007-04-12 23:29 Tittel: Re: Lesekroken |
|
|
| monamor skrev: | Ser det er flere krimelskere her inne. Jeg liker Mankell og Elisabeth George veldig godt. Har ogsÄ sansen for PD James.
Akkurat nÄ hÞrer jeg pÄ Sorgenfri av Jo NesbÞ, og er nettopp ferdig med Lille tambur av Kjell Ola Dahl. De er begge to Ä anbefale .
Til deg som leser Mankell sÄ mÄ jeg anbefale Brannvegg. Den er kjempespennende.
Takker for boktips......
 |
Og jeg takker dor det tipset.  _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-04-13 09:13 Tittel: |
|
|
Jeg ser at monamor og jeg har omtrent samme krimsmak. Legg til Clive Cussler, Robert Ludlum og Wilbur Smith, sÄ swinger det! Deilig hengekÞyelektyre nÄr hodet ikke helt vil virke. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Strikke Ny her

Ble Medlem: 10 Des 2006 Innlegg: 18 Bosted: Gjerstad
|
Skrevet: 2007-04-15 23:34 Tittel: Stieg Larsson |
|
|
Leste 'Menn som hater kvinner' i pÄska, kjempebra bok, spennende, har begynt pÄ nr 2 av samme forfatter 'Jenta som leker med ilden', virker til Ä vÊre like spennende den. _________________ Ha en fin dag!
Hilsen Strikke :-) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-04-26 11:18 Tittel: |
|
|
Jeg leste siste rest av ei spennende bok i gÄr; Den siste tempelridder av Raymond Khoury. Handlingen var noe i retning av Da Vinci-koden, men som spenningsbok og underholdning fungerte den veldig bra!
SÄ nÄ skal jeg "kaste" meg over "Predikanten" og ei anna bok jeg ikke husker navnet pÄ, skal huske Ä rapportere om det er noe Ä bruke tid pÄ!  _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-04-26 19:45 Tittel: |
|
|
Jeg liker Ä lese om tempelriddere, sÊrlig Guillou sine... Er din noe lignende hans, Lalla?  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-04-26 19:51 Tittel: |
|
|
| Droopy skrev: | Jeg liker Ă„ lese om tempelriddere, sĂŠrlig Guillou sine... Er din noe lignende hans, Lalla?  |
Ăh, de bĂžkene har ikke jeg lest, men gubben har lest dem, og likte bĂ„de dem og denne... Vet ikke om det ble svar nok? Veksler mellom nĂ„tid med FBI og et dramatisk anslag mot et museum, og noen smĂ„ kapitler fra 1200tallet om opprinnelsen til det som var utstilt pĂ„ museet! _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-04-26 20:11 Tittel: |
|
|
Spenning og underholdning er fint for hengekÞyedagene som kommer. Jeg fÄr notere meg den der. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-04-26 20:30 Tittel: |
|
|
VÄrt eksemplar er i pocket-format, det passer vel bra i hengekÞya?  _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-04-26 20:46 Tittel: |
|
|
Jeg er snart ferdig med "Min sÞsters blikk" av Cammie Mc Govern. Den handler om forholdet mellom to sÞstre og hvordan det forandrer seg nÄr den ene blir rik og berÞmt. Etterhvert viser det seg at hun har skjult noe for hele familien i Ärevis, men sÄ kommer i hvert fall deler av det for en dag.
Vakkert skrevet, og en interessant historie som skifter mellom fortid og nÄtid.
Er veldig spent pÄ hvordan den ender. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-01 09:57 Tittel: |
|
|
Avsluttet "Kongens merke" av Erling Pedersen. En historisk roman med Christian 4. i en av hovedrollene. Fiksjonen i boka gÄr derimot ut pÄ at Christian kommer til Finmark og voldtar en trollkvinne. Det kommer til Ä fÄ konsekvenser pÄ flere omrÄder. FÞrst og fremst blir kvinnen gravid, og mÄ forlate barnet. Christian fÄr ogsÄ merke trolldomskraften til de to pÄ flere mÄter.
En fascinerende bok og godt skrevet. Anbefales! _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-05-01 10:05 Tittel: |
|
|
Lisbeth, du imponerer!!!
For en lesehest, jeg er vel det i perioder, men mÄ innrÞmme at det blir mest lest i ferier og nÄr jeg kommer over en serie eller en forfatter jeg faller for, ellers gÄr det tregt. Har bÄde "Predikanten" og ei anna bok liggende, sjansen er nok stor for at de blir levert inn pÄ biblioteket omtrent nÄr fristen gÄr ut uten at jeg har lest dem!  _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-11 20:25 Tittel: |
|
|
"Lesehesten" kaller! Har nÄ gjort unna en skikkelig "murstein" - "Labyrinten" av Kate Mosse. En avart av Da-Vinci koden, men med kvinnene som hovedpersoner. Mye fra bÄde fortid og nÄtid. Spennende lesning.
Kofferten var full av bÞker og i dag har jeg begynt pÄ "Mandelen" av Nedjema. Den handler om muslimske kvinners seksuelle frigjÞring, og er meget interessant lesning. Er spent pÄ hvordan den utvikler seg. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-05-11 20:35 Tittel: |
|
|
Skal si du leser! Artig Ä hÞre fra deg . Det gÄr sÄ tregt med meg og lesing for tida. FÄr ny bok fra biblioteket i morgen og hÄper pÄ ny giv. _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-11 20:52 Tittel: |
|
|
Jeg leser "Vindens skygge" av Carlos ZafĂČn. Den begynte litt tungt, men kom seg fort, og virker sĂ„ langt veldig spennende. _________________ Mine beste venner stĂ„r med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-05-12 00:00 Tittel: |
|
|
"Leser" stort sett bare strikke- og heklebĂžker for tida !
Skal hente to stykker pÄ biblioteket i morgen ! _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-16 21:01 Tittel: |
|
|
Er nÄ midtveis i "KretadÞgn" av Tove Nilsen. Det er absolutt en utendÞrsbok, og passer ypperlig Ä lese nÄr man er pÄ ferie i varmere strÞk. Humoristiske observasjoner, og et annerledes Kreta enn de fleste charterturistene fÄr med seg. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-24 12:44 Tittel: |
|
|
Da er "Eggeplomme" av Susanne Agerholm ferdiglest.
Boka handler om Sara og hennes familie. Moren som er stum i uker av gangen. Faren som skal dekke over alt. StoressÞster som gjÞr opprÞr. Sara er den som alltid tar hensyn, og som tar pÄ seg all skyld for det som skjer bÄde hjemme og pÄ skolen.
Samtidig er hun sterk og ser det positive i de gode tingene som ogsÄ finnes.
En utrolig fin og sÄr fortelling. _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Skrevet: 2007-05-30 15:13 Tittel: |
|
|
Er midtveis i "Ut og stjĂŠle hester" av Per Petterson.
Vi mÞter Trond som gammel mann, og fÄr innblikk i livet hans nÄ. Langsomt kommer tankene om den sommeren for sÄ mange Är siden. Sommeren da hele livet forandret seg.
Hadde ingen store forhÄpninger til denne boka, men den er velskrevet og spennende! _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-05-30 15:55 Tittel: |
|
|
Skulle lest en bok, "Teltet" (og forfatteren husker jeg ikke). Har begynt, men det gÄr tregt.
Har fÄtt melding fra biblioteket om at diverse strikkebÞker + Berlinerpoplene er klar til avhenting. Jeg har fÄtt tilbud om teaterbillett til Berlinerpoplene sÄ jeg bÞr vel fÄ lest fÞrste boka om ikke annet. Skal lÄne bÄde papirutgaven og lydboka. _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|