| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Boggis Ny her
Ble Medlem: 04 Mar 2007 Innlegg: 5
|
Skrevet: 2007-03-04 19:12 Tittel: Hjelp til strikkemaskin |
|
|
Ser at Vivian hvertfall leker litt med strikkemaskinen sin. HÃ¥per at det kanskje er noen her som kan hjelpe meg litt jeg.
Har kjøpt meg en bok - bli venn med strikkemaskinen - og har klart å strikke en barnelue. Men nå har jeg lyst til å prøve votter og sokker, og da sitter jeg jo igjen med noen spørsmål. Noen som har pittelitt mer peiling enn meg her?
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2007-03-04 19:19 Tittel: Re: Hjelp til strikkemaskin |
|
|
| Boggis skrev: | Ser at Vivian hvertfall leker litt med strikkemaskinen sin. HÃ¥per at det kanskje er noen her som kan hjelpe meg litt jeg.
Har kjøpt meg en bok - bli venn med strikkemaskinen - og har klart å strikke en barnelue. Men nå har jeg lyst til å prøve votter og sokker, og da sitter jeg jo igjen med noen spørsmål. Noen som har pittelitt mer peiling enn meg her?
 | Da er du nok allerede forbi mitt kompetansenivå. Jeg har foreløpig klart meg lenge med å produsere "stoff".
Vi får se da, om noen har peil. Da kommer jeg også til å følge med på gode råd.
Hvis ikke får vi gå ut i verden og finne ut noe sammen, og så legge ut bilder av framgangen her. Hehe.
(Pssst! Det er Vivan, ikke Vivian.) _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Boggis Ny her
|
Skrevet: 2007-03-04 19:42 Tittel: |
|
|
Ups - Vivan - Beklager, tenkte automatisk Vivian jeg.
Synd du ikke har noen tips til meg - men som du sier, vi får gå ut i verden og lete. Jeg skal gladelig dele det jeg finner.
HÃ¥per jo selvsagt at det er noen som kan hjelpe oss her inne da  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Boggis Ny her
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-03-16 12:12 Tittel: |
|
|
Så spennende! De så jo kjempefine ut! Tar det lang tid å lage f.eks. ei bukse? _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ã…lesund
|
Skrevet: 2007-03-16 12:26 Tittel: |
|
|
Det ble fint. Skal man begynne å tenke på å ønske seg en strikkemaskin, tro? _________________ Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2007-03-16 13:40 Tittel: |
|
|
Wow! Det var fint!
Og jeg er imponert. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Boggis Ny her
|
Skrevet: 2007-03-16 13:48 Tittel: strikkemaskin |
|
|
tok ikke lang tid i det hele tatt Hadde det ikke vært for at jeg ble litt overivrig og mistet noen masker helt på slutten av 2. beinet, så hadde jeg klart buksen på 3 timer. + montering etterpå selvfølgelig. Brukte vel kanskje 1 time ekstra på "tull" siden jeg knotet litt, men det kan jeg leve med
sokkene gikk vel enda raskere, men ser at jeg har klart å strikke den ene mindre enn den andre... Pytt sann.
Har strikket begge deler i Opalgarnet til Mauds garn, så mønsteret ordner seg jo av seg selv. Veldig enkelt altså. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|