| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2008-01-31 21:09 Tittel: Er det vÄren? |
|
|
Nei, det er nok ikke det, men nÄr julerosene ser slik ut i januar, kan man begynne Ä tro pÄ at vÄren nÊrmer seg, ikke sant?
Helleborus atrorubens:
Det er like fÞr vi har snÞklokker ogsÄ. Krokusene stikker laaangt opp av jorden, og en av irisene har begynt Ä vifte med knoppene. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Sist endret av Droopy den 2008-02-14 21:07, endret 2 ganger |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2008-01-31 23:25 Tittel: |
|
|
JĂžss! Her har vi metervis med snĂž... _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-01 11:34 Tittel: |
|
|
Jeg har Þnsket meg snÞ i et par mÄneder, men den kommer bare pÄ snarvisitt, og sÄ forsvinner den igjen. Poff! _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Polkasau Stamgjest
Ble Medlem: 27 Jan 2008 Innlegg: 101 Bosted: MĂžre og Romsdal
|
Skrevet: 2008-02-01 12:04 Tittel: |
|
|
Jeg mÄtte hyve den lille snÞen som har kommet oppÄ beddene mine for Ä stagnere veksten litt. Kjedelig nÄr tulipanene har kommet tre cm opp i desember.. men heldigvis har det kommet noe snÞ nÄ som har ligget litt. HÄper den kan bremse veksten litt nÄ.
Men gleder meg til vÄren ja?? Ikke tvil om det nei. FrÞ er allerede kommet i hus, og planlegging av nytt staudebed er igang
 _________________ Den eneste som kan hindre deg i Ă„ lykkes er deg selv! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-01 12:45 Tittel: |
|
|
Ă
h, nytt bed, sÄ spennende! Hva skal du ha oppi? Kan du ikke lage en trÄd om det, der du fotograferer fra start til slutt, sÄ vi fÄr fÞlge med?  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Polkasau Stamgjest
|
Skrevet: 2008-02-01 15:59 Tittel: |
|
|
Vet ikke helt hva jeg skal ha oppi enda. men nÄr man har to mÄl tomt er det myyyyye hage Ä ta av. Det som var her fra fÞr var mest frukttrÊr som plommer, moreller, epler og pÊrer, og rips hehe. Jeg har spedd pÄ med solbÊr, gresslÞk, kirsebÊr og rabarbra.
Ifjor laget jeg ett staudebed med ymse ting oppi, er spent pÄ hva som overlevde vinteren nÄ hehe. Og sÄ ett tulipanbed (ble meget vellykket), og et med noen rester oppi. Jeg var sÄ frekk at jeg gravde opp noen fra der jeg bodde fÞr og tok med meg
Ellers holder vi pÄ Ä beplante en skrÄning. Men den er sÄ stor at det vil ta noen Är tenker jeg.
Det bedet jeg skal lage til vÄren/sommeren nÄ skal fungere som en rabatt/hekk. Det er pÄ kanten av ene plenen og oppÄ en steinmur hvis dere skjÞnner. Lurer litt pÄ Ä ha bare en sort plante oppi, men siden det blir 6-7 meter langt kan jo kanskje det bli litt kjedelig.
Det beste med sommeren er Ă„ grave i hagen har alltid jord under neglene da
Det triste er at vi har utrolig mye brunsnegler og rÄdyr her. De Þdelegger mye.. Men jeg har begynt Ä bruke kakaoflis i beddene og det ser ut til Ä holde de litt pÄ avstand  _________________ Den eneste som kan hindre deg i Ä lykkes er deg selv! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-01 17:45 Tittel: |
|
|
Usj, snegler er det verste som fins. Jeg kjemper hardt hvert eneste Är, men hva hjelper det nÄr ikke naboen gjÞr det? NÄ har vi fÄtt liljebiller ogsÄ. Heldigvis gjÞr ikke hjort og rÄdyr noen skade akkurat her vi bor, sÄ dem slipper jeg Ä tenke pÄ. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-01 17:47 Tittel: |
|
|
Jeg fikk en alarmtelefon fra min mor, og mÄtte skynde meg ut. NÄ er altsÄ de to fÞrste uteplantene innkjÞpt, minst to mÄneder for tidlig, men jeg klarte ikke Ä dy meg. Det er to nye juleroser. La meg fÄ presentere dem for dere:
Helleborus orientalis yellow spotted:
Helleborus orientalis "Tutu", den er anemoneblomstrende, men det viser ikke her:
NÄ mÄ vi bare holde liv i dem til det er utplantingsklart. Jeg er litt flau over meg selv, kjenner jeg.  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Sist endret av Droopy den 2008-02-01 20:35, endret 1 gang |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2008-02-01 20:19 Tittel: |
|
|
Jeg er skikkelig imponert! Nydelige. _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-01 20:35 Tittel: |
|
|
Ja, ikke sant at de er.  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Polkasau Stamgjest
|
Skrevet: 2008-02-02 09:57 Tittel: |
|
|
| Droopy skrev: | | NÄ har vi fÄtt liljebiller ogsÄ. |
Liljebillene er noe hersk. Min mor er meget plaget av de, men fikk kjÞpt en spray pÄ plantasjen som var ganske effektiv. Ellers gÄr hun og plukker de ogsÄ. Jeg hadde en liljebille ifjor, men sÄ heldigvis ikke fler. HÄper jeg klarte Ä hindre en invasjon
Juleroser er jo bare helt nydelig. Er sÄ herlig med blomster som kommer allerede i januar, har lyst pÄ sÄnne selv jeg.
Kommer de gjennom snÞen, eller mÄ det vÊre bart fÞr de kommer opp? _________________ Den eneste som kan hindre deg i Ä lykkes er deg selv! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-02 10:27 Tittel: |
|
|
Har man en liljebille, har man som regel flere. Jeg hÄper at kulden har tatt en del av dem, for ellers fÄr jeg det travelt til sommeren.
Julerosene mÄ ha det bart fÞr de begynner Ä blomstre, tror jeg. Jeg har aldri sett dem komme gjennom snÞen, sÄnn som snÞklokkene av og til gjÞr. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Polkasau Stamgjest
|
Skrevet: 2008-02-02 14:46 Tittel: |
|
|
Ok, jeg har et bed som ligger i le. AltsÄ ikke sÄ mye snÞ der. Det er jo mulig Ä plante noen der da
Her har det ikke vÊrt kaldt nok til Ä ta knekken pÄ noe som helst av smÄkryp i Är. Det mÄ vÊre under -20 i over en uke skal det ha noen effekt. Og det har jeg ikke sett enda iÄr nei.. Men vinteren er ikke over enda, kryss fingrene! _________________ Den eneste som kan hindre deg i Ä lykkes er deg selv! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2008-02-02 17:36 Tittel: |
|
|
Jeg vil ikke ha -20 i over en uke! : Jeg er ikke sÄ kulde-elskende av meg. NÄ har vi hele 8 cm snÞ, og det er jo storveis i denne ellers sÄ snÞfattige vinteren. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|