| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2006-12-07 13:53 Tittel: Ristede kastanjer, noen som kan? |
|
|
Jeg har alltid hatt sånn lyst til å prøve å riste kastanjer. Det høres så godt ut!
Men hvordan gjør man det? Noen som kan det? _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2006-12-07 14:01 Tittel: |
|
|
Fant denne på Art of taste.
Har ikke prøvd det selv da...[/url] _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2006-12-07 14:09 Tittel: |
|
|
Dette så ikke så vanskelig ut, i grunnen? _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2006-12-07 14:19 Tittel: |
|
|
Stiller gjerne som prøvesmaker en gang ! _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2006-12-07 14:27 Tittel: |
|
|
Hehe, var det et hint?
Ja, hvorfor ikke... slikt må jo testes ut på venner og kjente. Klart det!  _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2006-12-07 15:46 Tittel: |
|
|
Kastanjer bringer fram minner fra min tid i Sveits. Hver høst stod det kastanjeselgere på hvert hjørne og grillet kastanjer. Utrolig deilig lukt! Også smaker det godt da.
I tillegg hadde de en kastanjedessert kalt vermicelles. Det var kastanjepuré. Man startet med en kremdott, deretter et pikekyss og puréen i strimler oppå. Krem på toppen. Personlig syntes jeg det smakte skikkelig fælt, men sveitserne elsket det. Oppskriften på Art og taste med sjokolade i tillegg høres bedre ut. Vermicellen er i allefall utrolig spesiell.
Jeg kommer også gjerne på prøvesmaking jepp: . _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2006-12-15 22:46 Tittel: |
|
|
Da har jeg notert meg to prøvesmakere!
Det blir ikke før jul, kjenner jeg. Litt stresset nå. Men jeg er sikker på at ristede kastanjer passer veldig godt på en kald vinterkveld. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|