| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2006-12-06 15:22 Tittel: "Nissetøfler" |
|
|
Her har jeg også laget mange tovede varnianter, men ingen ferdige her hjemme til å ta bilder av. Et nytt par er under produksjon, så bilde kommer snart.
Disse tøflene er ikke min idé. Det er mange mange rundt i verden som strikker slike. Første gang jeg så dem, var i Nissedal i Telemark, og der kalte de dem for "Nissetøfler".
Det som er vanskelig med disse tøflene er å få til å brette dem sammen til montering. Det har jeg laget en veiledning på, og den er min.
Oppskrift på strikking og bretting av nissetøfler kan bestilles på vivan@vivan.no, og det koster kr. 20. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2006-12-12 11:11 Tittel: |
|
|
Her et par tovede nissetøfler, i liten barnestørrelse. Strikket i alpakkagarn og tovet i maskin med Omo color.
Det er ei venninne av Hanne som har strikket dem. _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2006-12-15 22:55 Tittel: |
|
|
Hihi, de var søte.  _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|