| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2006-12-03 22:20 Tittel: Hjemmelaget hurtigmat |
|
|
Hehe, dere ser en trend i mine ønsker her?
Jeg har lyst til å begynne å lage min egen "hurtigmat". Altså småting man kan ta opp fra fryseren og varme når man trenger noe å spise.
F.eks sånne små pizzaer/piroger osv. Eller noe annet jeg ikke har tenkt på.
Ja, det kan vel være hva som helst, egentlig.
Noen som har noen gode oppskrifter/ideer her? _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2006-12-03 23:17 Tittel: |
|
|
Kommer ikke på så mye annet enn minipizza, piroger og grove muffins med fyll, men her kan man imidlertid variere i det uendelige med forskjellig fyll da.
Kommer tilbake med nye ideer hvis det skulle dukke opp noen!
Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2006-12-03 23:49 Tittel: |
|
|
Har du oppskriften på sånne?  _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2006-12-04 14:22 Tittel: |
|
|
Her kommer noen oppskrifter:
SALAMI-OG OSTEMUFFINS:
12 STK
1 løk
1ss olivenolje
100 g ost
50 g peppersalami
12 stk marinerte, soltørkede tomater
Fyllet kan varieres i det uendelige her. Bare fantasien stopper deg. Kommer allikevel med et forslag: skinke, spinat, kesam/cottage cheese og fersk parmesan. (Husk å klemme ut vannet på frossen spinat)
DEIG:
4 dl grovbakstmel (her kan sikkert grov glutenfri blanding brukes)
2 ts bakepulver
1 ts salt
2 stk egg
2 dl kulturmelk
1 ss olje
Surr hakket løk i olje til den blir myk. Avkjøl. Riv osten grovt og skjær salamien i strimler. Finhakk tomatene og blend med løken. Bland sammen alle ingrediensene til deigen og rør inn løk og osteblandingen. Fordel deigen i muffinsformer. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 min.
PIZZASNURRER MED SKINKE OG OST:
24 STK
0,33 pk fersk gjær
2,5 dl lunkent vann
2 ss olivenolje
1 ts salt
1 ts sukker
6 dl hvetemel (glutenfritt mel)
1 gl pizzasaus
1 pk skinke/1 boks bogskinke (hermetikk)
250 g revet ost
Også her kan fyllet endres ettersom man har lyst.
Lag deigen, men elt kun med halvparten av melet. Spe med mel underveis. La deigen heve til dobbel størrelse (30 min)
Deigen kjevles ut til ca 30x50 cm. Fordel pizzasaus på deigen. La det være igjen 3 cm på hver side for å forsegle deigen. Legg på skinken og dryss over 2/3 av osten. Rull deigen sammen til en pølse og skjær i 2,5 cm tykke skiver. Legg snurrene på stekebrett og trykk dem litt flate. Heves i 20-30 min og dryss på resten av osten. Stekes ved 210 grader i 15 min.
Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

|
Skrevet: 2006-12-04 15:27 Tittel: |
|
|
Dette må prøves.
Etter at jeg begynte å jobbe hjemme, og ofte er dypt konsentrert om diverse kreative prosesser, så sliter jeg med å huske å spise lunsj. Og når jeg da plutselig må ha noe mat bør det helst gå fort. Og friste.
Og nå har jeg jo faktisk mulighet til å sette av en dag til å lage opp mat jeg kan ha i fryseren. Det er slike planer jeg har.
Lisbeth, hvis du vil slippe å skrive signaturen din hver gang, kan du legge den fast inn i signaturfeltet i profilen din. *peker opp på profilknappen* Bare nevner det. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|