| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2006-12-01 19:11 Tittel: Perler i Norge |
|
|
Ja, for all del. Vi har mange fine reisemÄl her i landet ogsÄ.
Hva er dine favorittreisemÄl i Norge? _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2006-12-01 22:37 Tittel: |
|
|
For et par Är siden var vi i Kristiansand og der bodde vi pÄ Skottevig Maritime Senter. En kjempestor campingplass, som ogsÄ hadde leiligheter til leie. Fantastisk skjÊrgÄrd, utendÞrsbasseng, lekeplasser og kort vei til byen og Dyreparken. Vi fant mange borgjemte viker hvor vi storkoste oss.
SÄ er det sÄ koselig med alle de hvite husene overalt. Dette gjelder jo hele SÞrlandet forsÄvidt.
Vi har ogsÄ et hus pÄ FrÞya hvor vi er sÄ ofte vi kan fra pÄske til oktober/november. SjÞen bruker vi ikke sÄ lenge ungene er sÄpass smÄ, men om et par Är mÄ vi fÄ fart pÄ pÄhengsmotoren. Men noen stille strender finnes det, sÄ ungene fÄr bade og vasse nÄr det er varmt nok til det.
DrÞmmen er tur med Hurtigruta nordover. Har vÊrt i TromsÞ og trivdes veldig godt der, sÄ jeg kunne tenke meg Ä se mer av Nord-Norge med tid og stunder.
Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
ViPe Ny her

Ble Medlem: 02 Des 2006 Innlegg: 7 Bosted: BodĂž
|
Skrevet: 2006-12-02 07:49 Tittel: |
|
|
| Lisbeth skrev: |
Vi har ogsÄ et hus pÄ FrÞya hvor vi er sÄ ofte vi kan fra pÄske til oktober/november. SjÞen bruker vi ikke sÄ lenge ungene er sÄpass smÄ, men om et par Är mÄ vi fÄ fart pÄ pÄhengsmotoren. Men noen stille strender finnes det, sÄ ungene fÄr bade og vasse nÄr det er varmt nok til det.
DrÞmmen er tur med Hurtigruta nordover. Har vÊrt i TromsÞ og trivdes veldig godt der, sÄ jeg kunne tenke meg Ä se mer av Nord-Norge med tid og stunder.
Lisbeth. |
FrÞya ja, der var jeg for 10 Är siden sist. Det er ikke sÄ ofte jeg har hatt tid til Ä dra dit, men slekta mi pÄ farsia kommer derfra. Huset til mine oldeforeldre ble solgt for et titalls Är siden. SÞstra til farmor bodde pÄ KvenvÊr pÄ Hitra til hun gikk bort for noen Är siden.
Hurtigruta har jeg i forskjellige etapper tatt fra Trondheim til Kirkenes. Har ikke reist med den sÞr for Trondheim, men det fÄr bli nÄr jeg fÄr tid igjen. _________________ ViPe |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2006-12-10 00:00 Tittel: |
|
|
I sommerferien i Är kjÞrte vi med bil nordover hele vÄrt langstrakte land. FÞrste stopp var TrÞndelag, deretter kjÞrte vi de tre nordligste fylkene med mange stopp underveis. Vi hadde en helt fantastisk tur! Fylkene er veldig forskjellige, men vakre pÄ hver sin mÄte. Vi var ikke sÄ heldig med vÊret overalt, men det hadde liksom ikke sÄ mye Ä si.
PÄ veien besÞkte vi mange gamle venner. Noen hadde vi ikke sett pÄ mange Är. Det var selvfÞlgelig med pÄ Ä gjÞre turen ekstra fin.
KjĂžrte tilsammen 660 mil.
Vet ikke om jeg kan fremheve noe bestemt sted, men vi falt litt for VardÞ med omegn. Der var vi i flere dager og det var ogsÄ der midnattsola var framme for fÞrste gang.
Ellers sÄ har vi en gang bodd i Finnmark, og vi besÞkte ogsÄ det stedet. Hyggelige og gjestfrie folk overalt.
Har bestemt oss for Ă„ prĂžve en del av turen igjen i 2010, hvis vi lever og har helsa som mor sa. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kleiva9 Ny her
Ble Medlem: 02 Des 2006 Innlegg: 3 Bosted: Sannidal
|
Skrevet: 2006-12-10 01:05 Tittel: Perlen |
|
|
Ja, jeg bor i perlen- KragerÞ. Eller jeg bor i utkanten. Vi bor innerst i en fjordarm som heter Kilsfjorden. Der har vi en liten skjÊrgÄrdsjeep. Vi har en vidunderlig skjÊrgÄrd som vi bruker veldig mye.Enten tÞffer vi rundt i fjorden vÄr eller sÄ freser vi ut til havsÞyene ved Jomfruland. _________________ www.hallokragero.no med webradio |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2006-12-10 02:41 Tittel: |
|
|
| KragerÞ er en perle, ja. Vi er gjerne pÄ besÞk der en gang hver sommer. LÄ en gang med campingvogn i en hage i KjÞlebrÞnn. Og sÄ har vi vÊrt pÄ Jomfruland. Det var et praktfullt sted. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|