En veranda som kan brukes hele året


Er det flere her inne som er bibliofile?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Lesekroken
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
silje elisabet
Kjenning


Ble Medlem: 29 Aug 2010
Innlegg: 29
Bosted: Bjoneroa

InnleggSkrevet: 2010-09-06 19:31    Tittel: Er det flere her inne som er bibliofile? Svar med Sitat

Jeg har en svakhet her i livet, (jeg har nok mange flere) og det er at jeg elsker bøker! Jeg er så glad i bøker og jeg har så mange. En hel romdeler er full av bøker, enda jeg snart har to rader i hver hylle!
Jeg leser på bokomslaget og blir fenget. Så setter jeg de inn i den overfylte bokhylla, og tar de frem og ser litt på dem. Det er ett lite antall bøker jeg har som jeg faktisk har lest!

Men som ett slags nyttårsforsett skal jeg ikke kjøpe noen nye bøker på en stund. Jeg bor tross alt ikke så langt unna biblioteket. Men jeg kjenner jeg allerede kommer til å sprekke, for det er det omtalte mammutsalget og bokklubbsalgene! Jeg er også medlem av 4 bokklubber. Og det er desverre ikke bestandig jeg "rekker" å avbestille månedens bok;)
_________________
Sjekk gjerne ut min blogg: http://siljesstrikkedilla.blogspot.com
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2010-09-06 22:25    Tittel: Svar med Sitat

Haha, det der kjenner jeg meg veldig igjen i. I sommer har jeg både hamstret og lest bøker, men jeg har noen igjen til mørke høstkvelder. Her har vi temmelig mange hyllemeter med bøker, og vi har lest de aller fleste. Der er noen eksemplarer som vi har begynt på men ikke orket lese ferdig. Uansett, de står nå der, så kanskje en gang...

Vår svakhet er at vi ofte tusler på bokloppemarked og kommer hjem med kasser av bøker vi likte i vår ungdom. De står ikke alltid til forventningene, men de har nå et hjem.

Og dersom vi fortsetter som vi har begynt, kommer bøkene til å ha et hjem, men ikke vi. fnis
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2010-09-07 01:34    Tittel: Svar med Sitat

Hm. Jeg har bøker "overalt" snart. Stadig vekk tusler jeg rundt i huset og leter etter et plass hvor jeg kan plassere noen bøker. F.eks i to rader helt nederst ved gulvet i boden... og en stor bokhylle på gjesterommet... og på soverommet har vi bøker. Og på kjøkkenet. Sukk. For i bokhyllene i stua er det for lengst helt fullt.

Jeg vet meget godt at det jeg burde gjøre var å gi bort bøkene til et loppemarked eller til en bruktbutikk. For jeg trenger jo ikke alle sammen, og jeg har slett ikke plass.

Kaste bøker greier jeg ikke. De er liksom litt "hellige".
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
silje elisabet
Kjenning


Ble Medlem: 29 Aug 2010
Innlegg: 29
Bosted: Bjoneroa

InnleggSkrevet: 2010-09-07 19:09    Tittel: Svar med Sitat

fnis Det er godt å høre det er flere!
Jeg vet ikke om jeg bør innrømme det, men for litt siden var det tilbud på to bøker fra bestselgerklubben av nicholas Sparks. Grunnen til at disse to fenget, var at de handlet om mennesker i kontakt med dyr. Jeg fikk de i posten i dag. "Et vanskelig valg" og "Fotografiet". Jeg satte meg på trappa og nøt sola, og plutselig hadde jeg lest 52 sider i den første boka. Så jeg er nok veldig glad i å lese også, jeg er ikke bare bibliofil;)
_________________
Sjekk gjerne ut min blogg: http://siljesstrikkedilla.blogspot.com
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skravla
Stamgjest


Ble Medlem: 12 Jan 2008
Innlegg: 202
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 2010-09-13 21:49    Tittel: Svar med Sitat

Bøker... leser fyrverkeri elsker

Jeg har masse bøker og leser også en del. Bruker mye biblioteket jeg da.... men bokhyllene er temmelig (over)fyllte. glis

Har årets leseliste liggende i bloggen min.
_________________
Skravla http://garn-dilla.blogspot.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Lesekroken Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group