| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2006-12-01 18:59 Tittel: Hvilke land har du vĂŠrt i? |
|
|
Det kan jo vĂŠre en grei start for Ă„ komme i gang her.
Sett opp ei liste over hvilke land du har vÊrt i, sÄ kan vi begynne Ä spÞrre hverandre om erfaringer hvis vi ser at noen har vÊrt et sted vi vil vite mer om. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2006-12-01 20:41 Tittel: |
|
|
Er ikke sÄ veldig bereist, men noen land har jeg besÞkt.
Siste utenlandsreise var nÄ i oktober. Da var jeg og en liten gjeng damer pÄ helgetur til Tallin. Det ble mest shopping og restaurantbesÞk, men jeg har lyst til Ä reise tilbake til Estland for Ä oppleve litt mer kultur bl.a. I tillegg til SPA, selvfÞlgelig.
Nederland besÞkte jeg for mange Är siden (faktisk i 1985!!). Da var jeg 14 dager i Apeldoorn, og besÞkte ogsÄ Rotterdam, Utreicht og Leiden.
Jeg har vÊrt pÄ pakketur til Nice (1993), Corfu (1994) og Gran Canaria i Är. Som smÄbarnsmor frister pakketurkonseptet, sÄ det blir sikkert flere turer.
Jeg har vĂŠrt to ganger i Etiopia (1999 og 2002). Det er et land som ligger mitt hjerte nĂŠrt .
Og ellers; Danmark, Sverige og Finland.
DrÞmmen er safaritur i Kenya nÄr ungene blir stÞrre. _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2006-12-01 22:04 Tittel: |
|
|
Har reist ganske mye, spesielt fĂžr ungene kom.
Hellas: Kreta, Parga, Ăžyhopping - Santorini, Naxos, Antiparos, Paros, Athen.
Sveits: Her bodde jeg i 2 Ă„r mens jeg jobbet som kokk pĂ„ en restaurant i ZĂŒrich. Hadde mange fine reiser innen Sveits - Geneve, Bern, Luzern og diverse smĂ„byer.
I tillegg ble det en del reiser ut av landet: Paris, Como(Italia), Krakow, Praha og Beijing. (Skulle nesten ikke tro at jeg hadde tid til Ä jobbe nÄr jeg var der!)
Beijing var strÄlende og det beste av alt var at jeg reiste sammen med 3 kinesere og hadde derfor et fantastisk utgangspunkt.
Siste ferien fÞr lille Silje ble fÞdt, var jeg og min kjÊre pÄ cruise i Karibien. Det var helt konge! Vi var innom Mexico, Jamaica og Cayman Islands.
I sommer var vi i Sverige og Astrid Lindgrens Verden, noe som virkelig anbefales dersom man har barn som er tilhenger av disse figurene.
Siste tur gikk til Stockholm, og det er en fantastisk by. Masse flotte tilbud til sÄvel barn som voksne. Neste gang blir det shoppingtur med venninner
Forrige uke bestilte vi tur til Kypros til vÄren, og der har ingen av oss vÊrt fÞr, sÄ det blir spennende.
Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
ViPe Ny her

Ble Medlem: 02 Des 2006 Innlegg: 7 Bosted: BodĂž
|
Skrevet: 2006-12-05 22:35 Tittel: |
|
|
Europa: Bosnia, Kroatsia, Italia, San Marino, Frankrike, Luxemburg, Tyskland, Belgia, Nederland, Danmark, England, Finland, Sverige.
Over dammen: USA og Canada (New Foundland).
Mest minneverdige plasser jeg har besÞkt er: Tuzla i Bosnia og Gander i Canada. Grunnen er vel at de ikke er noe typiske turistplasser og i sÄ mÄte litt spesielle Ä besÞke.
Andre steder som ogsÄ huskes er Svalbard og Jan Mayen. _________________ ViPe |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2006-12-06 00:14 Tittel: |
|
|
| Det ble en del land nĂ„r jeg begynte Ă„ telle. Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Ăsterike, Sveits, Frankrike, Lichtenstein, Spania (Teneriffe og Grand Canaria), Portugal (Madeira). Ikke sĂ„ veldig imponerende. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Dharma Ny her
Ble Medlem: 13 Des 2006 Innlegg: 10
|
Skrevet: 2006-12-14 13:25 Tittel: |
|
|
Listen min er ikke sÄ lang.
Europa: Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, England, Frankrike.
Asia: India. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: SĂžr-TrĂžndelag
|
Skrevet: 2006-12-14 15:41 Tittel: Reiseoppsummering, ogsÄ Ä betrakte som hukommelsestrening |
|
|
Tenkte fĂžrst at det blir vel fort gjort, men med en liten mental oppsummering fant jeg vel ut at det var flere enn jeg kanskje tenkte fĂžrst;
Pakketurer til Bulgaria og Portugal, sistnevnte bedre enn det fÞrste, men sikkert mest fordi det fÞrste var en ukes hoppe-pÄtur i 1994, mens det andre var 14dager pÄ barnevennlig hotell i mai 2002.
To ganger til Nord-Dakota, fÞrste gang som 17-Äring med fem ukers opphold, bodde hos en amerikansk familie og kjente pÄ hverdagslivet. Andre gangen en seks ukers praksisperiode ved et universitet i forbindelse med utdanning, bodde litt pÄ amerikansk universitets-"dorm" som dessverre var tom fordi det var sommerferie. Men en flott opplevelse likevel, motorsykkelferie i USA frister om noen Är, ikke nÞdvendigvis Route 66, men et stykke av den legendariske veien kanskje?
BÄtturer fra Oslo til KÞbenhavn og Kiel - noen ganger med overnattinger i byene, noen ganger ikke.
Var noen dager i Tallinn i forbindelse med jobb i 2002, kjempeflott opplevelse og mange gode historier etter den turen med 9 mnd gammelt barn med pÄ arbeidsreise - ikke helt vanlig i Estland det, men absolutt en miljÞfaktor i kontakten med lokale representanter!
KanalbÄtferie i England i 2005, to dager i York i forkant av ti netter pÄ kanalbÄt i Liverpool og Leeds canals og deretter to hektiske dager i London. BÄde York og kanalbÄtferie anbefales, det sistnevnte ble en veldig annerledes og avstressende ferie!
Sommeren 2006 ble det bilferie til SĂžr-Tyskland, vi hadde kjempeflaks med vĂŠret og hadde en super ferie, sydenferie med bil, Adidas og Gabor fabrikkutsalg. Legoland pĂ„ hjemturen, litt forskjellig interesser i familien da, ongene mest opptatt av karuseller mens vi voksne var svĂŠrt fascinert av byggverkene i Lego! Denne turen brukte vi forresten GPS for fĂžrste gang, selv om jeg var skeptisk ble jeg veldig glad i "Petrine" som dama i boksen ble dĂžpt, ho guidet oss greit bĂ„de pĂ„ landsbygd, gjennom byer og inn i MĂŒnchen, som jeg var noe skeptisk til i utgangspunktet.
I min ungdom var det forresten mange turer til Nord-Sverige og Finland uten at det er for mye Ä nevne. Av innenlandsturer vil jeg vel si at Svalbard er et flott reisemÄl, jeg var der i mars og syntes det var en flott opplevelse med 25 grader og nordlys like fÞr sola vendte tilbake!
Reiseplaner er det mange av, USA er allerede nevnt, drÞmmer vel om bÄde Australia og cruise i Karibien fortsatt og ellers kan det meste gjÞres, kanskje mer sannsynlig at det blir ved langtidsplanlegging enn at det blir ved innfallsmetoden!
Gleder meg til flere reisetips her!  _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2006-12-29 16:39 Tittel: |
|
|
Jeg mÄ jo svare selv ogsÄ.
Europa:
I sommer var Ben og jeg pÄ en 5 ukers rundreise med bil i Europa. Det var en flott tur! Vi startet i Sverige. Tok ferge over til Polen, og ble veldig positivt overrasket over hvor fint det var Ä feriere der!
Deretter dro vi til Tsjekkia og Praha. Wow! Dit mÄ vi flere ganger. (Det sa vi forresten om mange av stedene vi besÞkte.) SÄ kjÞrte vi inn i Polen igjen, sÞr i landet denne gang. Derfra over til Slovakia, Ungarn, Kroatia, Slovenia... og inn i Italia. Kroatia og Slovenia fristet veldig til flere turer.
Og selvsagt Italia. Vi var to uker i Italia, men er pÄ ingen mÄte "ferdig" med det landet... har liksom akkurat begynt. Vi kjÞrte gondol i Venezia, og det var svÊrt romantisk, men veldig dyrt. SÄ det gjÞr vi nok ikke neste gang. Det var sÄ varmt da vi var der, sÄ vi holdt oss mye mer langs kysten enn vi hadde trodd pÄ forhÄnd.
Og sÄ var vi en dag i San Marino. Det er en utrolig eventyrborg, hele staten! Ventet at riddere i skinnende rustninger skulle dukke opp nÄr som helst.
Fra Italia kjĂžrte vi opp i Alpene, over til Sveits. En dag i Liechtenstein, sĂ„ over til Ăsterrike. Tyskland brukte vi ikke lang tid pĂ„ denne gang, vi bare kjĂžrte hjemover. I Danmark stoppet vi opp litt, og lĂ„ et par dager pĂ„ stranda der sammen med Bens sĂžster og familie.
Tidligere har jeg/vi vĂŠrt i Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, England, Irland, Hellas og Spania.
Afrika:
Der har vi ikke kommet lenger enn til Egypt. Men det var en herlig juleferie for to Är siden. Vi bodde i Naama Bay og snorklet i RÞdehavet, gikk opp pÄ Mosesfjellet og var noen dager i Kairo... pyramider og slikt.
Vi mÄ en tur til til Egypt, for vi har ikke vÊrt oppover Nilen til Luxor osv.
Og ellers drÞmmer vi om en skikkelig afrikatur. F.eks til Tanzania. Vi mÄ jo fÄ testet den lille swahilien vi har lÊrt, men helst pÄ et sted uten sÄ mye krigshandlinger.
Amerika:
Jeg har ikke vÊrt i USA utenom et par flyplasser. Men for noen Är siden hadde vi en herlig sommerferie i Mexico! DrÞmmer forstatt litt om det landet, for vi hadde det sÄ fint der.
PÄ Þnskelisten stÄr det veldig mange steder. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-01-01 22:05 Tittel: |
|
|
Norge: De fleste byer, unntatt Bergen og Ă
lesund. Dit mÄ jeg komme meg snart.
Land (ex. inter-railer): Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Ăsterrike, Sveits, Nederland, Belgia, Luxemburg, Frankrike, Italia, Spania, Hellas, Tsjekkia, Tunisia, Kypros, Cuba, Bolivia.
Vil gjerne se: Her er lista lang! HÄper Ä kunne reise pÄ cruise i Þstlige middelhav snart, pÄ kysten av Brasil og/eller i Karibien. En SPA-tur til Riga hadde heller ikke vÊrt Ä forakte.
[/u] |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
phpBB.no - Norsk phpBB support