En veranda som kan brukes hele året


Heklede engler

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hekleprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Dallandra
Kjenning


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 53
Bosted: Nord-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2008-11-07 14:55    Tittel: Heklede engler Svar med Sitat

Er det noen her på verandaen som har oppskrift på heklede engler? Gjerne tredimensjonale. Jeg tror ikke jeg innehar den heklekunnskapen som skal til for å kopiere de gamle som mamma har...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-11-07 15:21    Tittel: Svar med Sitat

Jeg fant, jeg fant! Her er linken.

American terminology is used

sc: single crochet
dc: double crochet
ch: chain
ch-sp: chain space
tr: treble crochet
yoh: yarn (thread) over hook
sl st: slip stitch

Instructions:

Head:

Ch 5. Make a ring with a sl st into the first ch.
Rnd 1: Ch 1, 9 sc in ring. End with sl st into first ch.
Rnd 2: Ch 1, sc in same ch, *sc in next sc, 2 sc in next sc, rep from * around. (15 sc)
Rnd 3: Ch 1, sc in same ch, * sc in next sc twice, 2 sc in next sc, rep from * around. End with sl st into first ch. (21 sc)
Rnd 4: Ch 1, sc in each of all next sc around.
Rnd 5: Repeat rnd 3. (28 sc)
Rnd 6-10: Ch 1, sc in each of all next sc around.
Rnd 11: Ch 1, * skip next sc, sc in next sc twice, rep from * around. End with sl st into first ch. (21 sc)
Rnd 12: Repeat rnd 11 (15 sc)
Stuff head with cotton balls.

Neck:

Rnd 13: Ch 3, 2 dc in same sp, 2 dc in every sc up to last sc, end with 3 dc in last sc, sl st into 3rd ch. (32 dc)
Rnd 14: Ch 4 (count as dc, ch1) dc in same sp, * skip next dc, (dc, ch 1, dc)(shell) in next dc, rep from * around. End with sl st into 3rd ch. (16 shells)

Wings:

Rnd 15: Sl st into next ch-sp, ch 3, dc in same ch-sp, ch 1, 2 dc in same ch-sp, * (2 dc, ch 1, 2 dc) in next ch-sp, rep from * around. End with sl st into 3rd ch.
Rnd 16: Sl st in next 2 sts, ch 3 (count as dc), 2 dc in same ch-sp, ch 1, 3 dc in same ch- sp, * (3 dc, ch 3, 3 dc) in next ch-sp, rep from * around. End with sl st into 3rd ch.
Rnd 17: Sl st into next 3 sts, * ch 7, sc into next ch-sp, rep from * around. End with sl st into first ch. (16 ch-sp)
Rnd 18: Ch 4, dc in next ch-sp, (ch 1, dc in same ch-sp) 3 times, * ch 1, (dc in next ch- sp), (ch 1, dc in same ch-sp) 4 times, rep from * around.
Rnd 19: * Ch 5, sc into next ch-sp, rep from * around.
Rnd 20: Sl st into next ch-sp, * ch 1, ch-3-picot, ch 1, sc into next ch-sp, rep from * around. Fasten off.

Body:

Rnd 21: Attach thread to one of the ch-3-sp on rnd 16:, (ch 7, sc in next ch-sp) 4 times, skip next 3 ch spaces, sc into next ch-sp, (ch 7, sc in next ch-sp) 4 times, skip next 3 ch spaces, sc into first ch-sp.( 8 ch-sp)
Rnd 22: *Ch 7, sc into next ch-sp, ch 7, sc into next sc, rep from * around. (16 ch-sp)
Rnd 23: Sl st into next 3 sts, ch 7 (count as tr, ch 3), tr in same sp, * ch 1, (tr, ch 3, tr) in next ch-sp, rep from *, end with ch 1, sl st into 4th ch.
Rnd 24: Sl st into next ch-sp, ch 4, tr in same ch-sp, ch 3, 2 tr in same sp, * ch 2, (2 tr, ch 3, 2 tr) in next ch-3-sp, rep from * end with ch 2, sl st into 4th ch.
Rnd 25: Sl st into next 2 sts, ch 4, 2 tr in same ch-sp, ch 3, 3 tr in same sp, * ch 2, (3 tr, ch 3, 3 tr) in next ch-3-sp, rep from * around. End with ch 2, sl st into 4th ch.
Rnd 26: Sl st into next 2 sts, ch 4, 2 tr in same ch-sp, ch 3, 3 tr in same sp, * ch 3, (3 tr, ch 3, 3 tr) in next ch-3-sp, rep from * around. End with ch 3, sl st into 4th ch.
Rnd 27: Sl st into next 2 sts, * ch 7, sc into next ch-sp, rep from * around.
Rnd 28: Sl st into next 3 sts, * ch 7, sc in next ch-sp, rep from * around.
Rnd 29: Sl st into next st, ch 4, (dc, ch 1) in same ch-sp 4 times, *(dc, ch 1) in next ch-sp 5 times, rep from * around. Sl st into first ch-sp.
Rnd 30: Ch 4, * dc in next dc, ch 1, ( dc, ch 3 picot, dc, ch 5 picot, dc, ch 3 picot) in next dc, ch 1, yoh, insert hook into next dc, pull thread through 2 loops on hook, yoh, insert hook into next dc, pull thread through 2 loops on hook, yoh, pull thread through all threads on hook , ch 1, rep from * around. \
End with sl st into first ch-sp. Fasten off.

Halo:

Holding all strands of metallic floss together, ch 25. Make a ring with a sl st into the first ch.
Rnd 1: Ch 3(count as dc) , 35 dc in ring. Rnd 2: * ch 5, skip in next dc, sc in next dc, rep from * around. Fasten off.

Finishing:

Stiffen the angel according to the instructions of the stiffener. Glue on the halo to the back of the head and the rose to the front of neck.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Dallandra
Kjenning


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 53
Bosted: Nord-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2008-11-07 15:23    Tittel: Svar med Sitat

glad
De ligner tom veldig på de mamma har, iallfall som jeg kan huske.

At oppskriften er på engelsk burde ikke være noe problem iom at det bla er engelsk jeg driver med til vanlig. smil
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-11-07 17:59    Tittel: Svar med Sitat

Så bra! blid Ellers kunne vi forsøkt å hjulpet til med oversettelse, men sånt tar litt tid.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Dallandra
Kjenning


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 53
Bosted: Nord-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2008-11-07 18:10    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det kan jeg levende forestille meg. Jeg tittet litt på oppskriften og litt plukk blir det nok, man må jo finne ut hva de forskjellige forkortelsene og sånt betyr. I løpet av ettermiddagen har det imidlertid dukket opp en lignende oppskrift på norsk så da går jeg nok for den først... fnis

Nå skal jeg ta med meg pc'n opp i 2. etg og koble til printeren.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-11-07 22:41    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ser ikke de helt store vanskene med forkortelsene, siden der står en forklaring øverst, men jeg er veldig glad for at du har funnet en norsk en. enig Nå håper jeg at du kanskje tar deg tid til å legge inn den norske etter at du har testet den. Enkelte av oss har kanskje lyst til å prøve seg... flau
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Reveenka
Ven vakker rød


Ble Medlem: 20 Apr 2008
Innlegg: 684
Bosted: Hedmark

InnleggSkrevet: 2008-11-08 13:06    Tittel: Svar med Sitat

Jeg skal gjøre et nytt forsøk på å få scanneren min til å samarbeide med Vista trist Har et stort, gammelt hefte med mye julepynt, deriblant engler i hekling, som Familien ga ut for over 2o år sia.
Skal gjøre et seriøst forsøk for dere damer! glis
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-11-08 19:36    Tittel: Svar med Sitat

danse Jah!
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Dallandra
Kjenning


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 53
Bosted: Nord-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2008-11-09 09:06    Tittel: Svar med Sitat

Men asså?? Ærlig talt?? Stive alle delene hver for seg og montere med LIMPISTOL?????

Dette var da virkelig ikke de heklede englene jeg hadde sett for meg? *nekter å montere med lim*

*tenke* Er det virkelig ingen annen måte å gjøre det på?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-11-09 10:00    Tittel: Svar med Sitat

En liten klatt hobbylim ser da ingen. Du kan sikkert sy på rosen, men jeg aner ikke hvordan glorien skal kunne festes.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hekleprat Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group