| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Lise H Entusiast

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1764
|
Skrevet: 2007-01-19 18:44 Tittel: Nye tĂžfluser |
|
|
Resultatet av et samarbeid mellom Lalla og meg.
Bursdagsgave til ei felles venninne:
 _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

Ble Medlem: 03 Des 2006 Innlegg: 1608 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-01-19 19:47 Tittel: |
|
|
| Ă
, de var kjempeflotte! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

Ble Medlem: 08 Des 2006 Innlegg: 752 Bosted: SĂžr-TrĂžndelag
|
Skrevet: 2007-01-20 14:08 Tittel: Spennende! |
|
|
Mrs Darcy og jeg har gjort slikt flere ganger fÞr, er alltid spennende Ä se resultatet nÄr vi treffes og viser fram arbeidene vÄre!
Samme felles venninne fikk julegave strikket etter samme patent for to Är siden, vi kjÞpte garn sammen og dro hjem hver til vÄrt, med garn, pinnetykkelse og antall masker som felles utgangspunkt.
Produktet ble nattsokker til damen, og jeg er slett ikke sikker pÄ om vi fÄr lov til Ä avbilde dem for dokumentasjon her, det er ikke mye som er likt annet enn fargene og vidden - den ene er visst lettere Ä fÄ av i halvsÞvne enn den andre!
Men artig bÄde Ä strikke og gi bort pÄ denne mÄten!
En kollega her jeg jobber nÄ skal til Svalbard 1. februar. Her er en del strikke-kyndige damer og ikke fullt sÄ strikkekyndige menn her, men i gÄr pÄ nyttÄrsfesten planla vi at jeg skulle legge opp og strikke et par omganger til en lue, evt. et pannebÄnd, og sÄ lar vi det gÄ pÄ omgang her slik at han fÄr meg seg noe godt og varmt nÄr han skal tilbringe 13 mnd pÄ Svalbard. FÞlg med- fÞlg med, dokumentasjon kommer!  _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-01-20 16:00 Tittel: |
|
|
| Kjempegod ide! Gleder meg til Ä se resultatet. Vi fÄr vel se? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-01-21 15:07 Tittel: Resultat av bÄde det ene og det andre! |
|
|
Klart vi mÄ vise fram resultatet, nÄ mÄ jeg snart manne meg opp og se om jeg finner ut av fotobÞtta!
Men tÞflusene falt veldig i smak hos bÄde bursdagsbarnet og andre gjester, er litt usikker pÄ om vi egentlig fikk en bestilling pÄ et par til, eller om den potensielle "kunden" trakk seg da ho fikk se nattsokkene...
SÄ nÄ skal jeg se om jeg har noe restegarn til Ä begynne pÄ lue/ pannebÄnd med, gleder meg til det prosjektet og ikke minst dersom jeg fÄr bivÄne mannlige kolleger med strikkepinnene. Ikke for Ä hetse, men jeg tror enkelte partier av lua kan bli vanntette dersom rette mann er i pinnefÞringen!  _________________ Lalla
Det er bedre Ä angre pÄ det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-03-15 00:28 Tittel: Re: Resultat av bÄde det ene og det andre! |
|
|
| Lalla skrev: |
Men tÞflusene falt veldig i smak hos bÄde bursdagsbarnet og andre gjester, er litt usikker pÄ om vi egentlig fikk en bestilling pÄ et par til, eller om den potensielle "kunden" trakk seg da ho fikk se nattsokkene... |
Akkurat blir tÞflusene som ble bestilt tova i vaskemaskina. Det tok litt tid fÞr hun som ville ha dem fikk kjÞpt seg garn, men forrige uke lÄ det en pose garn pÄ kontorpulten min. Mens jeg venta pÄ garnet har jeg strikka to andre par, et som mamma fikk i morsdagsgave og et par som ble bursdagsgave til ei venninne.
HÄper resultatet blir bra. _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ă
lesund
|
Skrevet: 2007-03-15 10:01 Tittel: |
|
|
Og nÄ fikk jeg fryktelig lyst til Ä strikke tÞfluser. Slemme damene som frister meg slik!  _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-03-15 10:32 Tittel: |
|
|
| Droopy skrev: | Og nÄ fikk jeg fryktelig lyst til Ä strikke tÞfluser. Slemme damene som frister meg slik!  |
Friste, friste...
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-03-15 10:35 Tittel: |
|
|
 _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-03-15 10:41 Tittel: |
|
|
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-04-07 10:40 Tittel: |
|
|
| Droopy skrev: | Og nÄ fikk jeg fryktelig lyst til Ä strikke tÞfluser. Slemme damene som frister meg slik!  |
Jaja, jeg er ikke bedre enn Mrs. Darcy, her er de tÞflene jeg laget ferdig pÄ tirsdagsmorgen eller noe sÄnt!
 _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-04-07 11:08 Tittel: |
|
|
Ă
ÄÄ, det er bare kjempeflotte! Og jeg kan skrive under pÄ at de er varme. Kjempeflott gave, og jeg er kjempeheldig som fikk sÄnne selv . _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-04-07 13:34 Tittel: |
|
|
Flotte, varme og gode tĂžfler det der Lalla ! _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-04-07 14:00 Tittel: |
|
|
Lurer faktisk pÄ om jeg skal lage slike til eldstejenta, jeg har ikke laga noen som har blitt beholdt her i huset, jeg rusler stort sett rundt i filt-tÞfler eller gubbens tjukksokker som mamma har strikka til ham . Jeg fÄr jo ikke sÄnt hos henne! _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Lise H Entusiast

|
Skrevet: 2007-04-07 15:07 Tittel: |
|
|
Jeg har strikka et par til meg selv, de bruker jeg nesten hver dag. _________________ Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min
___ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tussete Stamgjest

Ble Medlem: 05 Jan 2007 Innlegg: 105 Bosted: Under en stor stein
|
Skrevet: 2007-04-07 16:08 Tittel: |
|
|
SĂ„ fine de var, jeg har lyst Ă„ lage slike til meg, mannen og barnet, etterhvert. _________________
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-04-07 16:32 Tittel: |
|
|
| Tussete skrev: | | SĂ„ fine de var, jeg har lyst Ă„ lage slike til meg, mannen og barnet, etterhvert. |
Og dersom jeg ikke husker helt feil, er det du som er fersk pÄ strikkinga, men det gjÞr ikke noe, smÄfeil synes ikke nÄr det er tova!  _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Tussete Stamgjest

|
Skrevet: 2007-04-07 16:34 Tittel: |
|
|
Du husker helt rett, jeg har bestemt med for Ä strikke noen tubeluer fÞr jeg prÞver meg pÄ tÞflene. NÄ fant jeg en plass med oppskrift ogsÄ, da gjenstÄr det bare Ä fÄ noen til Ä lÊre meg hvordan Ä lese en oppskrift.  _________________
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-04-07 17:44 Tittel: |
|
|
Tubeluer er smart! Jeg holder pÄ med skaterlue. La opp 108 masker og strikker to rette og to vrange helt til jeg kommer til 16-27 cm. Da skal det felles. Men om du vil strikke tÞfluser, sÄ tror jeg det ogsÄ er veldig overkommelig for en nybegynner. Spesielt siden det skal toves. _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tussete Stamgjest

|
Skrevet: 2007-04-07 19:44 Tittel: |
|
|
Jah, jeg tror jeg skal gÄ lÞs pÄ noen slike nÄr jeg er ferdig med opplÊringsskjerfet. _________________
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-05-21 21:08 Tittel: |
|
|
Nye tÞfluser i vaskemaskinen, de er rÞde og svarte, bilde kommer nÄr de er tÞrre nok til Ä bli avbildet, og de skal i julegavedepotet mitt! Har et nyetablert depot, forelÞbig er det bare et par tubesokker der, de var med i ufo-konkurransen her, men er nÄ gjort ferdige! _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Vera Verandaens fĂžrste gjest

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 3154 Bosted: Ăstlandet
|
Skrevet: 2007-05-21 22:53 Tittel: |
|
|
| Lalla skrev: | | Nye tÞfluser i vaskemaskinen, de er rÞde og svarte, bilde kommer nÄr de er tÞrre nok til Ä bli avbildet, og de skal i julegavedepotet mitt! Har et nyetablert depot, forelÞbig er det bare et par tubesokker der, de var med i ufo-konkurransen her, men er nÄ gjort ferdige! |
HĂžres ut som et nyttig depot. _________________ Carpe
diem.______________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-22 08:44 Tittel: |
|
|
Vi har et gavedepot, vi. Gubben handler inn leker og saker i stor stil, og sÄ blir de gitt i presanger til barnas venner etter som Äret gÄr. Tovede tÞfler har vi derimot ikke. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-05-23 22:20 Tittel: |
|
|
Og her var et nytt par i favorittfargene mine; rÞdt og svart, men de skal i julegavedepotet! Har en del andre gaver ogsÄ, men i depotet skal det vÊre hjemmelagede saker:
 _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Lisbeth Verandamesterkokk

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1296 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: 2007-05-24 08:41 Tittel: |
|
|
Skal si de er produktiv, Lalla. Kjempefine tĂžfluser.  _________________ Lisbeth. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Droopy Ugressluker

lesund
|
Skrevet: 2007-05-24 08:48 Tittel: |
|
|
SpÞrs om tÞfler blir det nye prosjektet mitt. Jeg blir sÄ inderlig fristet nÄr jeg ser Lalla sine. _________________ Mine beste venner stÄr med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-05-24 13:34 Tittel: |
|
|
Kanskje vi mÄ ha en klubb for julegaver?
Kjempegod ide, Lalla! _________________ Ikke si at det er umulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Vivan Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: KlĂŠbu
|
Skrevet: 2007-05-24 20:21 Tittel: |
|
|
De var fine!
Gavedepot er en veldig fin idé. _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Lalla Uerstattelig

|
Skrevet: 2007-08-21 19:52 Tittel: |
|
|
Ny ladning tĂžfluser til julegavedepotet (jeg har kjĂžpt meg stĂžrre kasse!):
 _________________ Lalla
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne Garndronning

|
Skrevet: 2007-08-21 20:57 Tittel: |
|
|
Ă
ÄÄ, sÄ flotte! _________________ Ikke si at det er umulig! |