En veranda som kan brukes hele året


Hvorfor har snøklokkene grønne tupper?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-02-25 22:10    Tittel: Hvorfor har snøklokkene grønne tupper? Svar med Sitat

For veldig lenge siden da alle dyr, blomster og alt som er ble skapt, fikk også alle sammen hver sin farge. Solsikkene stod der så ranke og stolte og frydet seg over den vakre, gule fargen sin. Blåklokkene raslet og hvisket seg imellom: «Se, så vakre vi er!» De røde rosene nikket og speilet seg i vannpyttene, og var svært så fornøyde med seg selv. Ja, alle syntes de hadde vært de aller heldigste som hadde fått akkurat sin flotte farge.

«Men, hva med meg?» sa snøen. «Jeg har ikke fått noen farge, jeg.»

«Å, du store!» sa fargefeene. «Vi har glemt deg, og nå har vi brukt opp all fargen vår. Vi får dra og snakke med blomstene og høre om noen av dem vil dele sin farge med deg.»

De dro ut og snakket med blomstene, men til ingen nytte. Verken den lille primulaen eller de store riddersporene ville dele sin farge med snøen. «Beklager, vi trenger all fargen vår selv», sa de.

Fargefeene var på nippet til å gi opp da en liten, unnselig snøklokke pep med sjenert stemme: «Jeg vil gjerne dele fargen min med snøen, om snøen syns at fargen min er fin nok for den.» Snøen ble veldig glad, og takket ja til å dele farge med snøklokkene.

Snøen glemmer aldri den snille snøklokken, og forsøker å ikke skade den dersom den faller mens snøklokken blomstrer. Derfor er det at snøklokkene har grønne tupper på blomsten sin.


_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2008-03-20 01:37    Tittel: Svar med Sitat

En vakker historie! Jeg gleder meg til snøklokkene kommer hit. Tror ikke det er så lenge til nå, for det er varmt i sola. *forventingsfull*
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group