En veranda som kan brukes hele året


Nå kommer frøkatalogen

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-01-08 20:21    Tittel: Nå kommer frøkatalogen Svar med Sitat

I dag dumpet den norske frøkatalogen 2007 fra Zimtrade ned i postkassen min. Det er alltid et høydepunkt, for der er så mange fine bilder.

Jeg setter meg i sofakroken og blar, ønsker meg drivhus, vinterhage, større kjøkkenhage, større hage og masse tålmodighet. Det ender med at jeg kanskje bestiller noen lettsådde småsaker som ikke trenger allverdens stell, og kanskje røde eller lysegule gulrøtter. Eller ingenting.

Vi prøvde røde gulrøtter i fjor. Jentene elsket dem! De smaker helt vanlig gulrot, men det er så rart med det - fargen gjør susen. De ble mindre enn dem vi sådde året før, men jeg slurvet med grunnarbeidet. Ingen hestegjødsel i bunnen før såing. Fy meg!

Nei, jeg bare MÅ se etter om der er noen spennende, lettsådde nyheter. Tataa!
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lalla
Uerstattelig


Ble Medlem: 08 Des 2006
Innlegg: 752
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2007-01-09 09:36    Tittel: I andre enden av skalaen når det gjelder hagearbeid Svar med Sitat

Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg ikke evner... Har fortsatt tulipanløker liggende i kjøleskapet, fikk dem da foreldrene mine hadde vært på tur i Nederland i april, men de gikk liksom ikke ned i jorda av seg selv i høst...

Men jeg synes jo alltid at hager som er gjennomtenkte, eller ikke fullt så gjennomtenkte, og som blomstrer i flere sesonger er en glede både for oss som passerer og sikkert for dem som har opparbeidet dem!

Så jeg ønsker lykke til med dette årets hage, de røde gulrøttene hørtes unektelig morsomme ut, dersom de passer i melkekartonger hadde det nesten vært noe for meg, kanskje vi får se noen bilder utover i ulike blomstringssesonger?
_________________
Lalla

Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-01-09 13:10    Tittel: Svar med Sitat

Jeg hadde garantert blitt mange titalls hundrelapper fattigere av å se i den katalogen. Sikkert utrolig mye pent og spennende. Sådde masse før. Nå har det vært roligere. Jeg elsker potter og alt man kan så/dyrke i dem! Og så Fuchsia da. De er vakre og hardføre.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-01-09 18:37    Tittel: Svar med Sitat

Man kan sikkert dyrke røde gulrøtter i melkekartonger. De er akkurat som vanlige gulrøtter. Prøv!

Der var mye flott i katalogen i år også, som alltid. MEN hvorfor skal der være så innmari mange skrivefeil og orddelingsfeil? Av og til blir jeg rent ilter og hissig! Får du til fuchsia altså? Imponert! Jeg har sluttet med ut-inn-planter. Enten kommer de ikke ut, eller så kommer de ikke inn.

Jeg er ikke flink til å så, men sår likevel. Øvelse gjør mester. Jeg er best på å plante innkjøpte stauder og busker, jeg.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-01-09 21:01    Tittel: Svar med Sitat

Åneida, jeg kjøper ferdige fuchsia fnis . De er så store og flotte glad .
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-01-10 09:15    Tittel: Svar med Sitat

Men du overvintrer dem, gjør du ikke? Fuchsiasamlere har utrolig mye fint. Det er lett å bli hektet på den arten, ja.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-01-10 10:29    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har prøvd... De siste årene har jeg kjøpt nye hvert år. Er nok ingen fuchsiasamler, men jeg synes de er utrolig vakre. De blomstrer hele sesongen her. Og så passer mange av dem så godt til å henge opp i ampler. Vakker syn!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-01-10 20:22    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er enig med deg der, de passer utrolig godt i ampler. Dersom man ikke får dem opp i øyenhøyde, kan man ikke nyte "skjørtene" deres på skikkelig vis.

Alternativet er de høye, oppstammede fuchsiaene, men de er fryktelig dyre å kjøpe. Særlig dersom man skal til med nye hvert år.

Da jeg var barn, elsket jeg å "poppe" de store knoppene. Jeg må av og til borti og poppe litt nå også, dersom jeg er hos noen som har fuchsia. skrape
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group