En veranda som kan brukes hele året

Hjelp? Dansk oppskrift

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Strikkeprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Droopy
Ugressluker
Ugressluker

Ble Medlem: 06 Jan 2007

InnleggSkrevet: 2007-12-12 21:34    Tittel: Hjelp? Dansk oppskrift Svar med Sitat

Når der står "retriller" i en dansk oppskrift, menes en pinne med vrangt, sant? For det blir jo riller på rettsiden, mener jeg?
Vivan
Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006

InnleggSkrevet: 2007-12-13 00:04    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vil tro det betyr rett-riller. Altså rillestrikk... rettstrikking både fra forsiden og baksiden. Sånn som vi lærte når vi begynte å strikke. smil
Droopy
Ugressluker
Ugressluker

InnleggSkrevet: 2007-12-13 09:53    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det trodde jeg også, men det skal strikkes fra rettsiden, og det ser ut som om de har tegnet to vrange omganger på tegningen. Jeg ble veldig forvirret. fortvilet Jeg må finne meg en lupe og studere fotografiet litt grundigere.
Vivan
Verandasjef

Ble Medlem: 30 Nov 2006

InnleggSkrevet: 2007-12-13 11:42    Tittel: Svar med Sitat

Droopy skrev:
Ja, det trodde jeg også, men det skal strikkes fra rettsiden, og det ser ut som om de har tegnet to vrange omganger på tegningen. Jeg ble veldig forvirret. fortvilet Jeg må finne meg en lupe og studere fotografiet litt grundigere.

Det hender jo at man vil ha den rilleeffekten selv om man strikker alt fra rettsiden, og da må man jo vrangstrikke annenhver omgang.

Jeg ville gjort som deg, funnet ei lupe og sett på fotografiet. Men hvis jeg ikke ble noe klokere, ville jeg tatt sjansen på at vi har rett. Jeg kan ikke forstå hva annet "retriller" skulle være.
Droopy
Ugressluker
Ugressluker

InnleggSkrevet: 2007-12-13 17:26    Tittel: Svar med Sitat

Etter nøye studier ser det ut for at der det står "retriller" skal det strikkes vrangt fra retten og rett fra vrangen. Ellers står der "ret" og "slæt", så det minsker valgmulighetene mine veldig. Det vil si, dersom "ret" er rett og "slæt" er glatt, da. Man kan aldri vite med de danskene. De har tegnet to linjer der disse "retrillene" skal være også, forresten.

Og dersom jeg tar feil, spiller det overhodet ingen rolle. Teppet blir sikkert fint samme hva jeg gjør.

Det har skjedd noe merkelig i hjørnene, forresten. Jeg har talt og øket så samvittighetsfullt, men plutselig begynner det første mønsteret på ene siden mye lenger inne enn de andre. Jaja, pytt-pytt. Det er menneskelig å feile.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Strikkeprat Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support