En veranda som kan brukes hele året


Pannebånd, luer og hatter

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hekleprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-04-22 22:30    Tittel: Pannebånd, luer og hatter Svar med Sitat

Har virkelig fått ånden over meg hva angår hekling av luer og pannebånd hyper . Det er kjempegøy. Det går for det meste etter eget hode og lite etter oppskrift. Akkurat nå er jeg under "opplæring" på hekling av "alpelue". Det ser noe stort ut, og minner mer om et skjørt enn ei lue flau . Hekler i garn som "Opal" (men det er et garn jeg har kjøpt utlands). Veldig spennende å se hvordan fargene treffer med mønster og runder.

Andre som hekler slike ting?
_________________
Ikke si at det er umulig!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Lalla
Uerstattelig


Ble Medlem: 08 Des 2006
Innlegg: 752
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2007-04-22 22:41    Tittel: Svar med Sitat

Skulle gjerne heklet et pannebånd med skjerm til sønnen her i huset, det har han stor tro på at mor kan produsere, og det er vel ikke usannsynlig, men da tror jeg kanskje jeg må be deg om oppskrift? Alpelue står jeg over, sjelden at jeg vil ha noe på hodet selv, annet enn hjelmen når jeg kjører mc! god

Ellers har jeg veldig lyst på en tovet cowboyhatt, sånn som vertinnen i Pysjpopbaluba har! fnis
_________________
Lalla

Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-04-22 22:47    Tittel: Svar med Sitat

Skal studere litt på saken.
_________________
Ikke si at det er umulig!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-04-23 11:57    Tittel: Svar med Sitat

Heklede hodeplagg er ikke prioritert her i huset. Strikkede har vi en god del av, og der kommer mer. Jeg bruker fleecebalaklava under ridehjelmen om vinteren, ellers er jeg dårlig på andre hodeplagg enn hette. Jentene kunne sikkert brukt heklede alpeluer, når jeg tenker meg om. De er jo lette og fine. Jeg gleder meg til å se, Hanne!
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hekleprat Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group