En veranda som kan brukes hele året


Flaggstangmaling

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Griserøktern
Ny her


Ble Medlem: 19 Apr 2007
Innlegg: 9
Bosted: Indre Arna

InnleggSkrevet: 2007-04-20 12:44    Tittel: Flaggstangmaling Svar med Sitat

Hei alle sammen.
Med dette ønsker jeg å ta opp igjen tråden til hagegnomen, nemlig 17 mai og forberedelser til denne strålende folkefesten.
På garden har jeg en stor og flott stang til å henge flagg i, den er for øyeblikket hvit(om en ganske avskallet og stygg, dette som følge av at grisene av og til går løs på den når de løper fritt rundt på tunet).
Av den grunn lurer jeg på om dett er noen regler for hvilken farge en slik stang kan ha?
Tenkte meg kanskje at fargen orange vill virke litt skremmende på dem(grisene), og i tillegg er det en av de fineste fargene jeg kjenner til.
Ville det vakt noe oppstuss om jeg malte stangen som jeg henger opp selve nasjonalsymbolet vårt i orange?
På forhånd takk for svar.
hjelp
_________________
"Griser kan fly"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
hagegnomen
Ny her


Ble Medlem: 18 Apr 2007
Innlegg: 13
Bosted: skrukklia

InnleggSkrevet: 2007-04-20 12:47    Tittel: Flaggstang-farge Svar med Sitat

En vanlig problemstilling vil jeg tro.

Jeg kan ikke se noen grunn til at flagget kan henge i en orange stang.

17. mai er jo en fargerik festdag. Flott om det også holder grisene unna.

Ser griser farger?

Jeg for min del bruker nok orange på jobb-uniformen min, blått syntes jeg er fint. jepp
_________________
Hagegnomen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-04-20 20:24    Tittel: Svar med Sitat

Man kan ikke ha oransje flaggstang, for da skjærer fargekontrastene sterkt i øynene. Sånn skal man ikke ha det på nasjonaldagen og andre høytidsdager, med mindre man er statsborger i et land som har oransje i flagget sitt.

Forøvrig har jeg et hett tips når det gjelder flaggstangmaling: Dersom du ikke får lagt ned flaggstanga for å male den, drit i å male den!
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Griserøktern
Ny her


Ble Medlem: 19 Apr 2007
Innlegg: 9
Bosted: Indre Arna

InnleggSkrevet: 2007-04-20 21:24    Tittel: Svar med Sitat

Mulig mitt beste alternativ er å investere i en ny flaggstang, er redd den gamle kommer til å brekke i kraftig vind eller hvis grisene dulter borti den. Men det er ikke bare bare å kjøpe ny stang.. dakars Hvor høy skal den være, hvor stort skal flagget være, og hva er egentlig best: Gran, furu, stål eller glassfiber, stål eller aluminium? Ifølge www.flaggstang.no er 90 prosent av alle flaggstenger som selges til bolighus 12 meter lange i glassfiber. Når jeg først kjøper ei ny stang til gården (statussymbol) må jeg jo slå på stortromma og kjøpe deluxvarianten i vedlikeholdsfritt aliminium, 18 meter lang, da er det sikkert mange av naboene som blir missunnelige knegg
_________________
"Griser kan fly"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-04-20 21:26    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det syns jeg faktisk at du skal gjøre. Store tun krever store stenger, og husk at flagget skal være i riktig proporsjon.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group