En veranda som kan brukes hele året


Hvor harry er dine reisevaner??

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Reiseprat
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lise H
Entusiast


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 1764

InnleggSkrevet: 2007-03-29 17:39    Tittel: Hvor harry er dine reisevaner?? Svar med Sitat

http://www.side2.no/reise/article949506.ece knegg


Dette svarer jeg:

Rumpetaske: Har aldri hatt rumpetaske, men sånn lita "veske" til å ha pass i etc som henger rundt halsen, evt rundt midjen men under klærne.

Ryggsekk: Det har jeg brukt mye. Dvs mer sånne dagstursekker med plass til div drikke mm til både liten og stor. Men jeg bruker ikke sekk hele tida

Sokker i sandalene: Nei og atter nei! Det gjør heldigvis ikke mannen min heller.

Sandaler/H2O eller Adidas-slippers/Brune skinnsandaler med borrelås:
Har aldri eid sånne slipperser, men jeg har hatt svarte skinnsandaler med borelås. De ble dog brukt uten sokker i knegg !

Fotballshorts: Absolutt ikke!! Det synes jeg er stygt!!

Vikinghjelm: Nei, nei!

Flagg: Har aldri vært på interrail så ryggsekken min har aldri hatt flagg på seg.

Spiser kun biff: Jeg liker å prøve lokale spesialiteter. Dersom jeg skal safe tar jeg heller en pizza.
_________________
Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min

___
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-03-29 17:44    Tittel: Svar med Sitat

Jeg bruker håndveske, har aldri med ryggsekk, bruker ikke sokker i sandalene, bruker skinnsandaler uten borrelås, unntatt på stranden. Der bruker jeg badesandaler. Fotballshorts, vikinghjelm og flagg har jeg aldri med meg, og jeg foretrekker å spise stedets mat. Særlig i Hellas. Noe bedre enn souvlaki og dolmades skal man lete lenge etter.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2007-03-29 18:20    Tittel: Re: Hvor harry er dine reisevaner?? Svar med Sitat

Haha! knegg Jeg er litt harry, ser jeg, men bare litt.

Rumpetaske: Bruker ikke rumpetaske, men på "skumle" reisemål har jeg en sånn mageveske til å ha under klærne. Til passet, ekstra kredittkort og evt. store penger. Det ser neppe harry ut, for det synes jo ikke.

Ryggsekk: Ryggsekk er et must. glis Hater å bære ting i hendene. Gir blaffen i hva noen synes om det. Men når vi skal ut på middag til kvelds, eller spasere innom nattelivet, er det uten sekk.

Sokker i sandalene:Her kan jeg synde. Hvis jeg fryser. For jeg har med meg sokker i sekken, og bruker dem hvis været slår om eller det blir kaldt til kvelds mens vi er ute. Men poenget med sandaler er jo at man kan gå barbeint i dem, og at det er deilig når det er varmt... noe det som oftest er.

Sandaler/H2O eller Adidas-slippers/Brune skinnsandaler med borrelås: Ekkosandaler med borrelås. Addidas-slippers bare til strandbruk.

Fotballshorts: Nei, det kan jeg ikke huske jeg noengang har eid.

Vikinghjelm:Har jeg ihvertfall ikke eid. knegg

Flagg:Har ikke hatt med flagg på ferie noen gang.

Spiser kun biff: Nei, vil gjerne smake mest mulig på lokale spesialiteter. Men siden jeg må ha mat uten hvetemel, hender det at jeg ender opp med biff allikevel. I Italia ble det mye biff.

Jeg har ofte lagt merke til at på mange av feriemålene ser vi turistene ut som noen lassaroner, mens lokalbefolkningen pynter seg. Men jeg har egentlig som oftest mer enn nok med å tåle varmen... med ei flaske vann i hånda, enn å bekymre meg for at jeg ikke går der i drakt og strømper i 40 varme. Eller at mannen min ikke går i dress og slips.

Det er gjerne på kvelden vi klarer å kjøle oss ned såpass at vi kan gå nydusjet og pent kledd med litt verdighet.
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Lise H
Entusiast


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 1764

InnleggSkrevet: 2007-03-29 18:54    Tittel: Re: Hvor harry er dine reisevaner?? Svar med Sitat

Vivan skrev:

Jeg har ofte lagt merke til at på mange av feriemålene ser vi turistene ut som noen lassaroner, mens lokalbefolkningen pynter seg. Men jeg har egentlig som oftest mer enn nok med å tåle varmen... med ei flaske vann i hånda, enn å bekymre meg for at jeg ikke går der i drakt og strømper i 40 varme. Eller at mannen min ikke går i dress og slips.

Det er gjerne på kvelden vi klarer å kjøle oss ned såpass at vi kan gå nydusjet og pent kledd med litt verdighet.


Det med påkledning har vel vært oppe i media tidligere. Det er mange norske (?) tursiter som sitter på utekaféer ol i bare badebuksa, bikini etc når de f. eks spiser lunsj. Sikkert deilig å gå lettkledd når det er varmt, men jeg synes man kan kle på seg litt...
_________________
Lise H (tidl. Mrs. Darcy) - Bloggen min

___
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Lalla
Uerstattelig


Ble Medlem: 08 Des 2006
Innlegg: 752
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2007-03-29 19:40    Tittel: Svar med Sitat

Vurderte veldig om jeg skulle stemme på sokker i sandalene eller vikinghjelm som det verste, endte på det siste, den slo ut med 31 % mens sokkene var 32 %. Enig i at man godt kan kle litt på seg når man skal spise, amerikanernes regel i forhold til mat er slett ikke så dumt: "No shoes, no shirt, no service"! enig
_________________
Lalla

Det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke gjorde!___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lisbeth
Verandamesterkokk


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 1296
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-03-29 19:52    Tittel: Svar med Sitat

Her er mine svar:

Rumpetaske: Har aldri hatt rumpetaske.

Ryggsekk: Det har jeg, og den brukes flittig på tur.

Sokker i sandalene: Aldeles ikke!

Sandaler/H2O eller Adidas-slippers/Brune skinnsandaler med borrelås: Disse bruker jeg kun innendørs.

Fotballshorts: Jeg er ingen fotballspiller, så svaret er nei.

Vikinghjelm: Trenger man det? skremt

Flagg: Det har aldri vært med, men i år er vi på Kypros 17. mai, så da blir det nok pakket ned et par stykker.

Spiser kun biff: Det er absolutt siste mulighet. Liker å smake på lokale retter, og bli inspirert.
_________________
Lisbeth.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2007-03-29 20:03    Tittel: Svar med Sitat

Rumpetaske: Nei

Ryggsekk: Har reist mye og ryggsekken er ofte med. Når man farter mye rundt er det praktisk å ha den med til f. eks. klær, våtservietter, drikke etc.

Sokker i sandalene: Kommer an på type sandaler. I "gåsandaler" og når det er praktisk: ja. Ellers: nei. For meg handler det veldig mye om hva som er praktisk, ikke hvordan det ser ut. I alle fall når jeg er på reise.

Sandaler/H2O eller Adidas-slippers/Brune skinnsandaler med borrelås: Eccosandaler med borrelås. Ecco er et must for meg. Dagens reklame.

Fotballshorts: Nei, det er lenge siden det.

Vikinghjelm: Nei!

Flagg:Nei

Spiser kun biff: Sært.
_________________
Ikke si at det er umulig!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2007-03-30 09:11    Tittel: Svar med Sitat

Lalla skrev:
Vurderte veldig om jeg skulle stemme på sokker i sandalene eller vikinghjelm som det verste, endte på det siste, den slo ut med 31 % mens sokkene var 32 %. Enig i at man godt kan kle litt på seg når man skal spise, amerikanernes regel i forhold til mat er slett ikke så dumt: "No shoes, no shirt, no service"! enig


Jeg stemte på hjelmen, jeg. Og ellers er jeg veldig enig med deg i at man faktisk kan spise med klærne på. Vi pynter oss sommerlig lett når vi går ut og spiser, og det gjør vi hver kveld.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Reiseprat Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group