En veranda som kan brukes hele året


Kortlaging - ("gaflet" fra onsdagstråden)

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Andre hobbyer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2011-09-15 13:08    Tittel: Kortlaging - ("gaflet" fra onsdagstråden) Svar med Sitat

Jeg delte tråden. smil Temaet oppsto opprinnelig her.

Begonia skrev:
Her har dagens høydepunkt vært noen forsøk på å scrappe kort. Jeg tror jeg er i ferd med å finne meg en nye hobby. Så jeg får vel se om jeg finner råd til å investere i litt utstyr neste gang det tikker penger inn på kontoen. jupp


Ah! Kort-lage-basillen kjenner jeg godt til, Begonia! jupp Det er kjempegøy! Hva slags utstyr ønsker du deg, først og fremst? Hvilke teknikker har du kastet deg ut i?
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________


Sist endret av Vivan den 2011-09-16 11:14, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Begonia
Suppe såpe frelse


Ble Medlem: 22 Okt 2007
Innlegg: 656
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2011-09-16 10:18    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg ønsker meg, for jeg vet ikke hva som finnes. Jeg har jo ikke stort annet enn saks, tapetkniv og en limstift å bruke...

Jeg kjøpte et lite hobbysett med kort på Jysk for flere år siden, og det har blitt liggende helt til nå. Så det er de ferdigkuttede kortene der jeg har begynt å dekorere litt nå. Teknikker og sånt har jeg ikke peiling på.

Jeg får vel ta en tur på Panduro tirsdag, og se hva som finnes. Også får jeg ta en tur på biblioteket og se om de har noen bøker om kortlaging.
_________________
http://troenderfaar.blogspot.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2011-09-16 11:32    Tittel: Svar med Sitat

Biblioteket har massevis av slike bøker. Både i Klæbu og i Trondheim. jupp Man kan gjøre mye gøy med helt "vanlig" utstyr, hvis man bare har noen gode ideer... men det er såklart mye snacks å få kjøpt som gir helt andre muligheter.

Selv har jeg en boks med stempler, diverse effektpulver, rare sakser og tenger, og litt småtterier til å lime på. I tillegg til forskjellige papirtyper (også hjemmelaget papir). Og så har jeg brukt pc'en mye, og printet ut motiver og/eller elementer som kan brukes.

Og som notorisk "samle-på-alt-person" finner jeg alltids noe mer som limes på, knytes på osv.

I grunnen så gjelder det både å komme på ideer og, ikke minst, å begrense seg. knegg Ikke bruke alle virkemidlene på samme kort. (Det er min personlige mening.)
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2011-09-16 11:36    Tittel: Svar med Sitat

Nå hørtes det ut som jeg driver og lager kort hele tiden... jeg må innrømme at jeg ikke gjør det, altså. Jeg får noen raptus'er av og til, men det er mange måneder siden sist.
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Begonia
Suppe såpe frelse


Ble Medlem: 22 Okt 2007
Innlegg: 656
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2011-09-16 11:39    Tittel: Svar med Sitat

Pc'n har jeg brukt jeg også. jepp

Og jeg har rotet fram det jeg har i suffer og skap. Det bor en liten samler her i huset også. knegg Det finnes alltids noe som kan brukes. Men jeg trenger mer papir i forskjellig kvalitet. Og stempler tror jeg at blir noe av det første jeg kommer til å investere i. jepp

Også får vi se hva jeg finner på biblioteket til uka. Jeg bruker konsekvent biblioteket i Klæbu jeg. Mye koseligere der enn i byen...
_________________
http://troenderfaar.blogspot.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Begonia
Suppe såpe frelse


Ble Medlem: 22 Okt 2007
Innlegg: 656
Bosted: Sør-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2011-09-20 17:23    Tittel: Svar med Sitat

Nå tror jeg lommeboka mi protesterer hvis jeg nærmer meg flere steder hvor de selger hobbyutstyr. fnis Skjærebrett, rullekniv, julestempler, diverse lim og papir og litt forskjellig annet dill er kjøpt inn. Jeg har helt klart funnet meg en ny hobby. elsker

Men biblioteket har jeg ikke kommet meg til enda.
_________________
http://troenderfaar.blogspot.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Andre hobbyer Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group