Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
silje elisabet Kjenning
Ble Medlem: 29 Aug 2010 Innlegg: 29 Bosted: Bjoneroa
|
Skrevet: 2010-09-06 19:31 Tittel: Er det flere her inne som er bibliofile? |
|
|
Jeg har en svakhet her i livet, (jeg har nok mange flere) og det er at jeg elsker bøker! Jeg er så glad i bøker og jeg har så mange. En hel romdeler er full av bøker, enda jeg snart har to rader i hver hylle!
Jeg leser på bokomslaget og blir fenget. Så setter jeg de inn i den overfylte bokhylla, og tar de frem og ser litt på dem. Det er ett lite antall bøker jeg har som jeg faktisk har lest!
Men som ett slags nyttårsforsett skal jeg ikke kjøpe noen nye bøker på en stund. Jeg bor tross alt ikke så langt unna biblioteket. Men jeg kjenner jeg allerede kommer til å sprekke, for det er det omtalte mammutsalget og bokklubbsalgene! Jeg er også medlem av 4 bokklubber. Og det er desverre ikke bestandig jeg "rekker" å avbestille månedens bok;) _________________ Sjekk gjerne ut min blogg: http://siljesstrikkedilla.blogspot.com |
|
Til Toppen |
|
|
Droopy Ugressluker
Ble Medlem: 06 Jan 2007 Innlegg: 4378 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: 2010-09-06 22:25 Tittel: |
|
|
Haha, det der kjenner jeg meg veldig igjen i. I sommer har jeg både hamstret og lest bøker, men jeg har noen igjen til mørke høstkvelder. Her har vi temmelig mange hyllemeter med bøker, og vi har lest de aller fleste. Der er noen eksemplarer som vi har begynt på men ikke orket lese ferdig. Uansett, de står nå der, så kanskje en gang...
Vår svakhet er at vi ofte tusler på bokloppemarked og kommer hjem med kasser av bøker vi likte i vår ungdom. De står ikke alltid til forventningene, men de har nå et hjem.
Og dersom vi fortsetter som vi har begynt, kommer bøkene til å ha et hjem, men ikke vi. _________________ Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________ |
|
Til Toppen |
|
|
Vivan Verandasjef
Ble Medlem: 30 Nov 2006 Innlegg: 4307 Bosted: Klæbu
|
Skrevet: 2010-09-07 01:34 Tittel: |
|
|
Hm. Jeg har bøker "overalt" snart. Stadig vekk tusler jeg rundt i huset og leter etter et plass hvor jeg kan plassere noen bøker. F.eks i to rader helt nederst ved gulvet i boden... og en stor bokhylle på gjesterommet... og på soverommet har vi bøker. Og på kjøkkenet. Sukk. For i bokhyllene i stua er det for lengst helt fullt.
Jeg vet meget godt at det jeg burde gjøre var å gi bort bøkene til et loppemarked eller til en bruktbutikk. For jeg trenger jo ikke alle sammen, og jeg har slett ikke plass.
Kaste bøker greier jeg ikke. De er liksom litt "hellige". _________________ - Vivan - ________________________________________________________________________ |
|
Til Toppen |
|
|
silje elisabet Kjenning
Ble Medlem: 29 Aug 2010 Innlegg: 29 Bosted: Bjoneroa
|
Skrevet: 2010-09-07 19:09 Tittel: |
|
|
Det er godt å høre det er flere!
Jeg vet ikke om jeg bør innrømme det, men for litt siden var det tilbud på to bøker fra bestselgerklubben av nicholas Sparks. Grunnen til at disse to fenget, var at de handlet om mennesker i kontakt med dyr. Jeg fikk de i posten i dag. "Et vanskelig valg" og "Fotografiet". Jeg satte meg på trappa og nøt sola, og plutselig hadde jeg lest 52 sider i den første boka. Så jeg er nok veldig glad i å lese også, jeg er ikke bare bibliofil;) _________________ Sjekk gjerne ut min blogg: http://siljesstrikkedilla.blogspot.com |
|
Til Toppen |
|
|
Skravla Stamgjest
Ble Medlem: 12 Jan 2008 Innlegg: 202 Bosted: Oslo
|
Skrevet: 2010-09-13 21:49 Tittel: |
|
|
Bøker...
Jeg har masse bøker og leser også en del. Bruker mye biblioteket jeg da.... men bokhyllene er temmelig (over)fyllte.
Har årets leseliste liggende i bloggen min. _________________ Skravla http://garn-dilla.blogspot.com/ |
|
Til Toppen |
|
|
|