En veranda som kan brukes hele året


Sneglenytt - løsningen funnet?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2009-06-01 13:20    Tittel: Sneglenytt - løsningen funnet? Svar med Sitat

http://www.vg.no/nyheter/bolig/artikkel.php?artid=544022

Dette så interessant ut! smil Vi har ikke slike snegler her (ennå), men jeg har jo sett hvor ille det kan bli når jeg har vært sørpå. Håper dette funker!
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2009-06-01 19:01    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er skeptisk, men det pleier jeg å være mot alt som skal innføres. Tar middelet alle snegler, eller bare iberiasneglen? Vi har mengder av pinnsvin her som spiser snegler, så vi vil ikke ha det helt sneglefritt, vi.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Reveenka
Ven vakker rød


Ble Medlem: 20 Apr 2008
Innlegg: 684
Bosted: Hedmark

InnleggSkrevet: 2009-06-04 09:47    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er så heldig, at her hos meg har ikke Iberia sneglen funnet vegen (enda). Vi har bare de "ordentlige" sneglene, og de er til å leve med smil

Liljebiller har jeg heller ikke sett enda, men det er vel bare et tidsspørsmål. En hagevenn et par km unna har massevis.
Men er jeg bare forsiktig med hva jeg tar hit, kan jeg kanskje slippe unna? Eller hva tror dere som kan mer om dem? Ingen hager som har direkte kontakt med hverandre her, åker og åker, mål på mål i mellom oss.

Men som sagt, jeg aner ikke om det er noe hjelp i det?
_________________
"Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2009-06-04 12:35    Tittel: Svar med Sitat

Droopy skrev:
Jeg er skeptisk, men det pleier jeg å være mot alt som skal innføres. Tar middelet alle snegler, eller bare iberiasneglen? Vi har mengder av pinnsvin her som spiser snegler, så vi vil ikke ha det helt sneglefritt, vi.


Slik jeg forsto det så gikk teknikken ut på å plukke noen snegler, forgifte dem, og legge dem ut som åte. Det er bare Iberiasneglen som spiser sine artsfrender. Andre snegler spiser ikke døde snegler, og går dermed fri.

Spiser pinnsvin døde snegler? Vil de ikke heller velge de levende?
Det går jo an å finne ut om dette stoffet er farlig for pinnsvin eller ikke.
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2009-06-04 14:59    Tittel: Svar med Sitat

Nei, jeg tenkte ikke på at pinnsvinet skulle spise de døde sneglene. De gjør gjerne ikke det. Jeg var bare redd for at nematodene tok alle sneglearter, slik at pinnsvinene våre ikke fikk mat. knegg

Liljebiller kan fly, Reveenka, men jeg vet ikke hvor langt de kan fly, og om de gidder å legge ut på langtur over åkrer og enger. Det lønner seg å være veldig forsiktig med hva man tar med hjem, ja. Her omkring er det visst bare jeg som kverker liljebiller, og hagene ligger tett-i-tett, så jeg blir nok aldri helt kvitt dem.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Reveenka
Ven vakker rød


Ble Medlem: 20 Apr 2008
Innlegg: 684
Bosted: Hedmark

InnleggSkrevet: 2009-06-04 15:25    Tittel: Svar med Sitat

Droopy skrev:

Liljebiller kan fly, Reveenka, men jeg vet ikke hvor langt de kan fly, og om de gidder å legge ut på langtur over åkrer og enger. .


Æsj da...! hm
_________________
"Freedom's just another word for nothing left to loose" -Janis Joplin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group