En veranda som kan brukes hele året


Prikling

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Reveenka
Ven vakker rød


Ble Medlem: 20 Apr 2008
Innlegg: 684
Bosted: Hedmark

InnleggSkrevet: 2008-04-25 23:28    Tittel: Prikling Svar med Sitat

Prikler og prikler.... Har som vanlig, sådd altfor mye. Og, også som vanlig, trur jeg aldri jeg skal få nok! Kunne jeg enda ha greid meg med halve frøposer!
Så langt er agurk, flere ulike tomatslag, noe Tagetes, Zinnia, Agurkurt, Verbascum, Veronica, Balsaminer, Chilli og Lakristagetes priklet. Også Kochia'n min da... den blir jeg nok aldri ferdig med. Hårtynne røtter, prikler med heklenål 1,5 mm fortvilet

Men massevis igjen! Lider av akutt plassnød, men heller ikke det er uvanlig for årstiden!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Katinka
Stamgjest


Ble Medlem: 23 Apr 2008
Innlegg: 267
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2008-04-26 00:21    Tittel: Svar med Sitat

Hva er "prikling"? Akkurat såingen eller å tynne ut når det spirer? Jeg ble litt forvirret av beskrivelsen din. flau
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2008-04-26 00:46    Tittel: Svar med Sitat

Katinka skrev:
Hva er "prikling"? Akkurat såingen eller å tynne ut når det spirer? Jeg ble litt forvirret av beskrivelsen din. flau

Det kan jeg! hyper (Litt stolt, for hagekunnskapene mine er begrensede.)

Det er å ta en og en liten spire og plante om så den får akkurat passe plass til å vokse seg stor på. blid
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Katinka
Stamgjest


Ble Medlem: 23 Apr 2008
Innlegg: 267
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2008-04-26 09:10    Tittel: Svar med Sitat

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også. smil
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-04-26 10:10    Tittel: Svar med Sitat

fnis Jeg kjenner meg igjen, og jeg syns du er veldig flink, Reveenka. Når det gjelder bilder, pleier jeg å bruke Photobucket. Jeg syns den er enkel å bruke.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vivan
Verandasjef


Ble Medlem: 30 Nov 2006
Innlegg: 4307
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 2008-04-26 12:14    Tittel: Svar med Sitat

Vivan skrev:
Det er å ta en og en liten spire og plante om så den får akkurat passe plass til å vokse seg stor på. blid

Jeg ser at jeg kanskje hoppet over et ledd. Når man prikler får hver spire sin egen lille jord i en liten kopp (eller tilsvarende), men de blir jo flyttet enda en gang før de vokser seg store. Altså... de blir plantet. enig
_________________
- Vivan - ________________________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Reveenka
Ven vakker rød


Ble Medlem: 20 Apr 2008
Innlegg: 684
Bosted: Hedmark

InnleggSkrevet: 2008-04-28 08:31    Tittel: Svar med Sitat

Skal se på Photobucket...en dag jeg får tid!
Har ganske begreset med tid til nett og PC om dagen. Flytta i fjor høst, og nå skal det tidligere huset tømmes og selges. Og der er det stadig igjen en masse rot (les: dritt)
Dessuten må hagen også der gjøres presentabel, i tillegg til hagen her, som skal lages fra scratch. Det eneste som er her fra før, er tre mål med plen enig
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-04-28 09:38    Tittel: Svar med Sitat

Jeg misunner deg ikke alt styret du skal gjennom, men jeg misunner deg de tre målene med plen som du kan gjøre hva du vil med! Lykke til med rydding ut og rydding inn.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Reveenka
Ven vakker rød


Ble Medlem: 20 Apr 2008
Innlegg: 684
Bosted: Hedmark

InnleggSkrevet: 2008-04-28 20:13    Tittel: Svar med Sitat

Bare å misunne i veg, det Droopy! Her er ubegrensete muligheter, i alle fall nesten. Bruket er akkurat under 50 mål, så jeg har ikke driveplikt på jorda. Kan gjøre med den akkurat hva jeg vil. Har STOOOORE planer, men det er mange år dit, da. Rom ble ikke bygget på en dag. I første omgang forsøker jeg å gjenskape noe av hagen slik den var på bestemors tid, med egne "avdelinger" for gress, blomster, bær og frukt. Så får vi se hvor jeg ender!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-04-28 21:54    Tittel: Svar med Sitat

50 mål! Og her går jeg og drømmer om 20... Mange store ting har kommet ut av små spirer. Jeg kjenner at jeg er spent på dine vegne. enig
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group