En veranda som kan brukes hele året


Det stunder mot våren

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-01-03 19:48    Tittel: Det stunder mot våren Svar med Sitat

Nå har den første frøkatalogen kommet! yeswww.zimtrade.no kan du både se og bestille varer. Dersom du er uerfaren på såfronten, se etter sånne som kan såes direkte ut. hage

Husk også på at dagligvarebutikkene og blomsterbutikker også har et utvalg vanlige frø. Man trenger altså ikke handle på nettet, selv om iveren min muligens kan være veldig smittsom av og til.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vera
Verandaens første gjest


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3154
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2008-01-04 01:09    Tittel: Svar med Sitat

:kneggnisse:
_________________
Carpe
diem.
______________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sol
Stamgjest


Ble Medlem: 20 Nov 2007
Innlegg: 169
Bosted: Nordvestlandet

InnleggSkrevet: 2008-01-06 18:01    Tittel: Svar med Sitat

Så, så, rolig nå. Ikke frist meg! Nå har jeg prøvt å ta meg sammen og har greid å holde meg på teppet en god stund. Det er lenge siden jeg har så få frøsorter som skal såes som i år. Så ikke få meg til å sprekke ...!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-01-07 08:59    Tittel: Svar med Sitat

Jeg pleier å lage en veldig lang liste over ting jeg kan tenke meg, men jeg sender den aldri. Bare plantebildene og ønskene er nok!
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vera
Verandaens første gjest


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3154
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2008-01-07 22:12    Tittel: Svar med Sitat

Droopy skrev:
Jeg pleier å lage en veldig lang liste over ting jeg kan tenke meg, men jeg sender den aldri. Bare plantebildene og ønskene er nok!


Der kjenner jeg meg igjen. :kneggnisse:
_________________
Carpe
diem.
______________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-01-18 14:34    Tittel: Svar med Sitat

Da har katalogen fra Brumunddal Frø, Hageglede, kommet. De har gamle travere, nyere hybrider og helt nye, spennende planter i tillegg til frø. Dersom du går inn på www.hageglede.no får du se utvalget deres. Jeg syns at nettsidene er enkle å navigere i.

Jeg kan kanskje tilstå med en gang: Jeg har allerede sendt min første bestilling. glis
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vera
Verandaens første gjest


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3154
Bosted: Østlandet

InnleggSkrevet: 2008-01-18 23:28    Tittel: Svar med Sitat

Droopy skrev:
Da har katalogen fra Brumunddal Frø, Hageglede, kommet. De har gamle travere, nyere hybrider og helt nye, spennende planter i tillegg til frø. Dersom du går inn på www.hageglede.no får du se utvalget deres. Jeg syns at nettsidene er enkle å navigere i.

Jeg kan kanskje tilstå med en gang: Jeg har allerede sendt min første bestilling. glis


Det tror vi på. glis
_________________
Carpe
diem.
______________________________________________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Dallandra
Kjenning


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 53
Bosted: Nord-Trøndelag

InnleggSkrevet: 2008-01-19 09:57    Tittel: Svar med Sitat

*følge med*

Ungene så barnetv her om dagen, der sådde de vannmelonfrø. Jeg påstår hardnakket at det ikke går her i vår klimasone. Men interessen er der, så frø må nok såes. Solsikker er nok et stikkord her. I litt mer næringsrik jord enn i fjor. enig
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-01-19 15:54    Tittel: Svar med Sitat

Vi forsøkte prydgresskar et år, og det var en gedigen fiasko. flau Det kreves nok drivhus eller lignende for den slags. Vi pleier å så sukkererter, gulrøtter i ulike farger og ringblomster. Det er enkle ting som gir flott resultat. Ungene stapper seg med grønnsaker så lenge de får høste dem selv. glis Av ringblomstene lager vi ringblomstsalve. Solsikker vil vi gjerne ha i år, så det skal vi forsøke oss på. Vi har et par store potter som står tomme, og jeg tenkte å forsøke litt blomkarse og blomstererter nedi dem. De er også enkle å få til. Jeg er elendig til å så!
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hanne
Garndronning


Ble Medlem: 03 Des 2006
Innlegg: 1608
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 2008-01-19 17:07    Tittel: Svar med Sitat

Droopy skrev:
Vi forsøkte prydgresskar et år, og det var en gedigen fiasko. flau Det kreves nok drivhus eller lignende for den slags. Vi pleier å så sukkererter, gulrøtter i ulike farger og ringblomster. Det er enkle ting som gir flott resultat. Ungene stapper seg med grønnsaker så lenge de får høste dem selv. glis Av ringblomstene lager vi ringblomstsalve. Solsikker vil vi gjerne ha i år, så det skal vi forsøke oss på. Vi har et par store potter som står tomme, og jeg tenkte å forsøke litt blomkarse og blomstererter nedi dem. De er også enkle å få til. Jeg er elendig til å så!


Ringblomster er kjempefine. Kan jeg så dem på friland eller må de drives inne først? Og når må de såes? Ringblomstsalve; det høres spennende ut! Fortell, fortell! Jeg bruker ringblomstblad i såpene også.


Har kjøpt frø til svart stemor. Skal så dem når jeg har fått kjøpt jord. Tror også jeg skal så ampel-stemor. De er så flotte.
_________________
Ikke si at det er umulig!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-01-19 20:19    Tittel: Svar med Sitat

Vi sår ringblomstene rett ut i bedene i slutten av mai, av og til tidligere om været er godt og varmt. Jeg kan legge ut oppskrift på ringblomstsalven når jeg finner boken den står i. glis

Stemor har jeg aldri sådd, de som har formert seg har selvsådd seg. Jeg pleier alltid å ha stemorsblomster, for jeg syns at de er så pene. Særlig de med fjes.
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Droopy
Ugressluker
Ugressluker


Ble Medlem: 06 Jan 2007
Innlegg: 4378
Bosted: Ålesund

InnleggSkrevet: 2008-01-30 18:49    Tittel: Svar med Sitat

Da har Zimtrade lagt ut vårkatalogen sin på nettet. Der er mye fint i år også. De av dere som har handlet der før, får den nok i posten en gang etter 10. februar.

Og så har Bakker Norge også lagt ut sin nettkatalog, og der er også mye fint.

Nå skal jeg begynne å sikle og lage ønskeliste med en gang. hage
_________________
Mine beste venner står med ryggen mot meg. I bokhyllen.___________________________
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Vivans Veranda -> Hage og verandakasser Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


phpBB.no - Norsk phpBB support
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group